Oamenii nu sunt deloc eficienți când vine vorba de multitasking. De ce nu reușim să terminăm niciodată treaba la timp? De ce rămânem câteva ore în plus la birou pentru a duce sarcinile la bun sfârșit? În principiu pentru că suntem dezorganizați, drept urmare ineficienți. Iată câteva trucuri pentru organizarea timpului de lucru:
- Află unde pierzi timpul
Mulți dintre noi nu ne dăm seama că pierdem timp valoros făcând lucruri care nu au legătură cu jobul în sine. Este tentant să verifici news feedul de Facebook, dar atunci când o faci de cinci ori pe zi s-ar putea să îți afecteze productivitatea la job. Și Facebook-ul este doar cel mai la îndemână exemplu: mai există și Instagram, mailul, ieșitul la țigară și cafea, telefoanele personale, statul pe internet. Elimină distracțiile și vei vedea că vei avea mai mult timp în care să îți îndeplinești sarcinile de serviciu.
- Folosește aplicații care te ajută să fii mai productiv
Dacă îți dorești cu adevărat să fii mai productiv, trebuie să treci la acțiune. Există o mulțime de aplicații care îți dau o mână de ajutor – îți țin evidența întâlnirilor, a programului de lucru, te pot ajuta să respecți deadlineuri, să ții evidența unor liste etc. Trebuie doar să cauți ce îți trebuie. Găsești AICI o listă de aplicații care te ajută să fii mai productiv.
- Învața să delegi
Este greu să renunți la anumite sarcini, mai ales dacă ești un mic antreprenor. E posibil să ai impresia că nimeni nu face treaba la fel de bine ca tine. Adevărat sau nu, trebuie să încerci! Outsourcingul este unul dintre cel mai binevenite trucuri pentru organizarea timpului de lucru. Dacă te încarci cu o mulțime de lucruri de făcut, e posibil să nu reușești să le duci la bun sfârșit. Găsește persoana capabilă să facă anumite taskuri, iar tu ocupă-te de cele mai importante sau mai arzătoare. Dacă te aglomerezi, e posibil să nu dai randamentul necesar îndeplinirii sarcinilor.
- Acordă-ți o limită de timp pentru fiecare sarcină
E posibil să ne “lungim” nejustificat cu anumite activități, așa că cel mai bine ar fi să ne setăm un program. Dacă avem de răspuns la mailuri, de exemplu, să ne alocăm jumătate de ore pentru această activitate.
- Asigură-te că ai totul bine organizat
În calculatorul tău e haos total și nu găsești niciun document când îl cauți? Ai face bine să rezolvi cât mai rapid această situație. Pierzi o grămadă de timp. Fii organizat și vei vedea că productivitatea va crește de la sine. Ordinea nu trebuie să fie numai în calculator, ci și pe birou, în dosare sau în alte lucruri cu care îți desfășori activiatea.
- Stabilește care sunt prioritățile
Unul dintre cele mai eficiente trucuri pentru organizarea timpului de lucru este să îți setezi o listă clară de priorități. Dacă vei începe treaba cu lucrurile mai puțin importante sau urgente, e posibil ca spre finalul zilei să intri în panică: de exemplu, nu ai terminat un raport care trebuia predat urgent în acea seară. Începe cu ce e urgent, important și lăsă taskurile care “nu ard” pentru mai târziu.
- Învața să spui “nu”
Cu siguranță că vrei să “dai bine” la birou și să arăți că ești competent în orice domeniu. Însă dacă accepți toate sarcinile care ți se propun, te vei simți copleșit. Învața să fii mai selectiv și să spui “nu” atunci când este cazul.
- Dormi 7-8 ore pe noapte
Cu toții cred că suntem conștienți de importanța somnului atunci câne vine vorba de o zi grea la birou. Dacă ne ducem la job obosiți, lipsiți de energie, cu siguranță nu vom reuși să facem nimic cum trebuie. E esențial să dormim 7-8 ore pe noapte pentru a da randament maxim la muncă.
- Dedică-te sută la sută sarcinii pe care o ai de îndeplinit
Dacă te-ai apucat de o treabă, ține-te de ea până când o termini. Nu mai face și alte lucruri, pentru că așa pierzi o grămadă de timp și te și defocuzezi.
- Ia-ți o pauză între taskuri
Să treci de la o sarcină la alta poate fi extrem de obositor. Unul dintre cele mai utile trucuri pentru organizarea timpului de lucru este să îți iei o mică pauză între taskurile pe care le ai de bifat. Vei vedea că te vei concentra mult mai bine.