Unde s-a filmat ultimul sezon din The Crown? Mark Walledge povestește pentru LIFE.ro cum a ales toate aceste locații fascinante - LIFE.ro
Mergi la conținut

Unde s-a filmat ultimul sezon din The Crown? Mark Walledge povestește pentru LIFE.ro cum a ales toate aceste locații fascinante

„Cele mai mari două lovituri pentru noi au fost să primim acces la Moscheea Centrală a Londrei din Regent’s Park pentru a filma scenele funerare ale lui Dodi”
Share this article

Mark Walledge este manager supervizor locație pentru serialul produs de Netflix, The Crown. El a ales locațiile și a supervizat ca totul să se desfășoare conform scenariului. Azi povestește pentru LIFE.ro experiențele prin care a trecut, atât cu provocări, cât și cu reușite.

Descrie rolul tău în The Crown.

Sunt managerul supervizor al locațiilor The Crown, ceea ce înseamnă că am grijă de întregul departament de locație.

Cum a evoluat rolul tău de-a lungul celor șase sezoane?

Am început în sezonul unu ca manager de locație, lucrând pentru managerul supervizor de locație de atunci, Pat Karam. Cred că am început ca o echipă de șapte. Erau asistenți manageri de locație, niciun asistent de locație; a fost doar Pat și managerii de locație. Am făcut totul și a rămas așa până în sezoanele trei și patru, apoi Pat a intrat în producție și i-am moștenit rolul. În acel moment, spectacolul s-a extins în două unități. Producția începuse să experimenteze acest stil dublu de filmare la jumătatea sezonului doi, iar până în sezonul trei s-au gândit că se poate face mai mult. Pe atunci, Echipa Regelui se ocupa în principal de aspecte internaționale și se întorcea și apoi, la întoarcere, venea la finalul jobului. Începând cu sezonul patru, am operat două unități dedicate – Regele și Regina – până la final.

Așadar, la început, The Crown lucra la o scară diferită?

Presupun că amploarea lucrării trebuie să se fi schimbat. Era un spectacol glorios încă de pe atunci, dar cred că a existat un interval de timp diferit pentru a-l face cu o singură unitate. Era normal! Pe măsură ce am avansat, am început să sărim cu adevărat printre diferite fusuri orare. Pe lângă faptul că avansăm cu povestea, sărim între trecut și prezent. Și pe măsură ce sezoanele trec, lumea se extinde. Nu mai suntem doar în case impunătoare și palate regale. De exemplu, în sezonul patru am abordat povestea Fagan și dintr-o dată suntem într-un cartier al consiliului local și asta a adus un aspect complet diferit pentru The Crown și, desigur, îți lărgește domeniul de activitate.

Poți descrie procesul implicat în munca referitoare la locație pentru The Crown? De unde începi?

Începem cu scenariul și cu viziunea regizorului și a designerului de producție [Martin Childs]. Ne vor spune ce caută și, din experiența noastră, ne vom face o idee despre unde ar putea fi. În acest show avem locațiile noastre preferate în care am fost în fiecare sezon și pe care le folosim pentru principalele reședințe regale, Castelul Windsor, Palatul Buckingham, High Grove etc. Există întotdeauna acele elemente în fiecare sezon și atunci trebuie doar să încerci să îți dai seama ce urmăresc regizorii, ce urmărește Martin în ceea ce privește stilul și aspectul.

Citește și: Cine este Imelda Staunton, actrița care o interpretează pe Regina Elisabeta a II-a în ultimul sezon din The Crown?

Pe măsură ce avansăm de-a lungul deceniilor, acele lumi se extind și intrăm în lumea Dianei și în lumea lui William.

Da, spun o poveste diferită, în special sezonul 6 în care am putut să-i explorăm pe William și Kate la universitate și să mergem de fapt la St. Andrews pentru a face asta. St. Andrews a fost esențial și a fost un câștig bun pentru noi, din punct de vedere al locației, să putem face ca St. Andrews să ne permită să filmăm chiar acolo unde s-a întâmplat. Acolo unde este posibil, lui Peter [Morgan] îi place să folosească locațiile reale în care este plasată povestea și, de cele mai multe ori, nu este posibil, din motive logistice sau financiare, sau acea locație pur și simplu nu este de închiriat, dar am reușit de câteva de ori în acest sezon.

În câte locații a filmat The Crown de-a lungul întregiului serial?

Multe sute! Inclusiv locațiile din Marea Britanie și din Europa în locul țărilor din Commonwealth. Bisley a fost un loc grozav pentru asta. Ne-a oferit o mulțime de Commonwealth, inclusiv toate locațiile noastre din Kenya.

The Crown

Îți amintești prima locație care a fost confirmată pentru serial?

Parcă sala de audiență din Wrotham Park. Având în vedere că întregul concept al show-lui s-a bazat inițial pe piesa lui Peter, sala de audiență reprezenta cheia. Wrotham este la 10 minute de studiourile Elstree, așa că a fost perfect. Odată ce Wrotham a fost stabilit ca sală de audiență, totul a fost construit de acolo.

Care sunt locațiile cheie care au fost folosite de-a lungul serialului?

Lancaster House, Wrotham Park și Ardverkie Estate sunt cele trei case care au suportat toate cele 6 sezoane, Lancaster House și Wrotham înlocuind Palatul Buckingham și Aderverkie pe Balmoral. Wilton House, care este o altă locație a Palatului Buckingham, nu a apărut până în sezonul 3. Avem și alte locații regulate, deși au apărut mai târziu. Somerley Park este High Grove, dar nu a apărut până în sezonul 3. Iar pentru Windsor, până în sezonul 3 am folosit Belvoir Castle și apoi ne-am mutat ulterior în Burghley pentru sezonul 4. Un alt loc pe care l-am folosit foarte mult este Greenwich. Inițial, a reprezentat curtea centrală a Palatului Buckingham înainte de a construi platoul pe Elstree Backlot, dar am folosit amplasamentul de-a lungul serialului, de la Fagan urcând pe zidurile palatului, până la sosiri mărețe și discursuri grozave în sala pictată care a înlocuit Guildhall.

Pe lângă locațiile obișnuite, fiecare sezon are locații unice. Care dintre ele sunt speciale pentru tine?

Mă tot întorc la episodul despre Fagan care a pătruns în dormitorul Reginei, pentru că locațiile pe care le-am folosit erau atât de diferite și contrastul atât de extrem, între palate și jungla de beton a lumii lui. A fost prima dată când am arătat asta cu adevărat. Am arătat unde locuia, cum petrecea cu colegii lui la cârciumă și neliniștea de atunci de pe străzi. Era o lume total diferită de lumea în care se afla până la acel episod The Crown. Pentru prima dată, coborâsem o clasă. Apartamentul lui Al Fayed din London Park Lane l-am filmat la Denham Place și a fost un loc nebunesc. A fost deținut de o familie care a cheltuit milioane pentru a construi casa, dar pentru că era împărțită între patru frați, fiecare zonă a casei are o senzație foarte diferită, în funcție de fratele care era responsabil.

Cu The Crown împletind evenimente adevărate și imaginare, care locații au fost cu adevărat reale?

Cele mai mari două lovituri pentru noi au fost să primim acces la Moscheea Centrală a Londrei din Regent’s Park pentru a filma scenele funerare ale lui Dodi, moscheea în care a avut loc de fapt ceremonia și la Universitatea St Andrews pentru scenele William / Kate. Ambele în același sezon! Și apoi a fost Castelul Caernarfon pentru Ceremonia de Învestire a Prințului Charles.

Să începem cu St Andrews. De ce a fost atât de important să filmezi la universitate?

Am fi putut găsi alte orașe universitare, dar St Andrew’s este destul de unic, fiind așa cum este pe coastă și are propriul ei farmec, așa că, în loc să încercăm să-l înlocuim, ne-am gândit să îi întrebăm. La prima noastră întâlnire au spus că de obicei refuză solicitările de filmare de această natură pentru că nu cred că cineva a făcut vreodată dreptate poveștii, iar apoi nu mai au control și este făcută greșit în altă parte. Însă, cred că de data aceasta, pentru că era The Crown și ei cunoșteau serialul, știau că vom face corect. Nu au cerut niciodată control artistic. Odată ce universitatea a acceptat, consiliul ne-a dat într-adevăr cheile de aur ale orașului. Nu era niciun loc în care să nu putem merge și orașului i-a plăcut. Suntem o mare unitate de filmare și oriunde mergem, economia este impulsionată. Hotelurile, restaurantele, magazinele, toate beneficiază. Este ca o intrare turistică masivă timp de două săptămâni sau cât timp filmezi. Am filmat la scară largă folosind mai multe locații din St Andrews, de la clădirile universității la cafenele, cinematograf, port, ca să nu mai vorbim de toate hotelurile care au primit distribuția și echipa.

Cum ai reușit cu moscheea? Sună și mai puțin probabil decât obținerea permisiunii de la St Andrews!

A fost o lovitură majoră. A trebuit să gândim cu atenție la abordarea noastră, nu numai pentru că este o locație atât de importantă din punct de vedere spiritual, ci și din cauza sensibilității din jurul scenelor pe care am vrut să le filmăm. L-am trimis pe unul dintre managerii noștri de locație, James Buxton, să se întâlnească cu ei și au răspuns imediat. De fapt, la acea primă întâlnire ne-au spus că putem vorbi cu cei de la moschee care au aranjat înmormântarea. Totul s-a potrivit.

Citește și: 5 lucruri pe care le-am învăţat din The Crown despre monarhia britanică

Și, în sfârșit, Castelul Caernarfon

A fost o locație uimitoare și din nou un alt moment în care speram, dar nu ne așteptam, să spună da! Dar au făcut-o și ne-au primit cu brațele deschise și, ca în St Andrews, am preluat total orașul Caernarfon. Am îmbrăcat orașul pentru procesiune în steaguri Union Jacks și St Georges, am mâncat în pub-urile și restaurantele lor, am stat în hotelurile lor și cred că le-a plăcut toată experiența. Până și vremea ne-a surâs, cu un soare strălucitor. Nu a fost chiar vremea de noiembrie la care speram! Dar a fost o zi grozavă. Acesta a fost sezonul 3. De atunci, este o nebunie!

Ce catedrale a prezentat The Crown?

Când vine vorba de catedrale, am folosit două pentru a reprezenta Westminster: Catedrala Ely din Cambridge și Winchester. Ely a fost prima, când am filmat Încoronarea Reginei. După aceea, Martin Childs a preferat Winchester doar pentru că avea o scară și un aspect mai mare. Pentru ultimul sezon, am fost la York Minster.

Care au fost cele mai mărețe momente pentru tine în toate cele șase sezoane?

A face acest show este o adevărată mașinărie și nu ai niciodată șansa în acest rol să dai înapoi și să te uiți înapoi pentru că te lovești de următorul lucru! Așadar, nu cred că mă pot gândi până nu termin treaba. Apoi voi începe să rememorez și voi începe să-mi amintesc acele momente mărețe. Dar chiar aici și acum, pot să spun că episodul Fagan a fost un punct culminant, pentru care am și primit un premiu LMGA. Prin urmare, a fost bine.

În timp ce unele dintre scenele pariziene au fost filmate la Paris, The Crown a folosit și Londra și Barcelona. Poți vorbi despre locațiile folosite și de ce?

Am folosit zone specifice din Londra care erau similare ca arhitectură și structură cu străzile pariziene. Există o stradă în special, Frogmorton Avenue. Este o stradă privată, așa că am putut avea control complet, chiar în mijlocul orașului.

The Crown

Când ai avut primele discuții despre scenele pariziene, a existat posibilitatea în care ai crezut că Parisul nu va fi niciodată de acord ca The Crown să filmeze acele scene acolo?

Marea frământare pentru ultimele două sezoane a fost despre modul în care urma să fie filmată acea scenă și unde urma să o filmăm. Din cauza restricțiilor impuse de Covid, nu am fi putut niciodată să filmăm toate scenele din Paris chiar în Paris. Am început să cercetăm în timpul pandemiei, să ne uităm mai întâi în Londra și, pentru că era goală, am avut șansa nemaipomenită să analizăm orașul pentru a vedea ce fel de scară am putea obține. Echipa s-a dus apoi la Barcelona și la Paris și, cu cele trei, au simțit că pot obține ceea ce se dorește. Între aceste trei orașe aveți întreaga secvență. Parisul și-a deschis cu adevărat porțile către producție. A fost cu adevărat incredibil. Ne-au pus la dispoziție drumul care duce la tunel și tunelul în sine, închizându-l pentru o săptămână de filmări nocturne. Au aprins luminile Turnului Eiffel pentru noi când am avut nevoie. Am căutat câteva locații alternative în Marea Britanie, dar odată ce Parisul ne-a acceptat, am renunțat la această idee. Într-un fel, i-a oferit Parisului oportunitatea de a deține povestea din care făcea parte atât de mult. A devenit parte din povestea acelui oraș.

Când vine vorba de „licență artistică pentru efect dramatic” versus autenticitate, unde te situezi?

Îmi place autenticitatea. Îmi place să merg în locurile în care drama a avut loc de fapt. Îmi place ideea aceasta. Dar, dacă trebuie să găsesc duble sau locații care indică un loc, este la fel de interesant.

Ai fost cu serialul încă din sezonul 1. Te-ai gândit că va ajunge până aici?

Nu, niciodată! Am crezut că vor fi două sezoane și apoi vom trece la următorul lucru! Nu m-am gândit niciodată că voi fi managerul de supervizor al locației pentru unul dintre cele mai mari spectacole de pe Glob. A fost uimitor.

Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora