Cât câștigi cu un aprozar și de ce se spune că este o afacere cu care este greu să dai greș
S-ar spune că în abundența de supermarketuri, hipermarketuri, magazine și piețe de tot felul, nu e o idee tocmai inspirată să mai deschizi și tu unul. Pe de altă parte, românii încep să fie tot mai interesați de produse de calitate și sunt tot mai dispuși să le caute în mai multe surse, nu să le ia pe toate dintr-un singur loc. Iar fructele și legumele, mai ales cele cultivate pe teritoriul României și cele cu certificări bio, sunt tot mai sus pe listele de cumpărături. Dacă crezi că ai surse bune de producători și te bate gândul să încerci o asemenea afacere, trebuie totuși să faci și niște previziuni financiare, să-ți dai seama cât câștigi cu un aprozar și dacă merită efortul și investiția.
Ce trebuie să știi dacă vrei să deschizi un aprozar
Este evident că nu poți pleca la drum cu câteva sute sau mii de lei. Pentru o afacere de acest gen trebuie să iei în calcul cheltuieli consistente, de la prețul chiriei spațiului în care-ți vei desfășura activitatea la amenajarea lui, dar și la înțelegerile financiare pe care le vei face cu producătorii.
Locul în care vei deschide este aprozarul este esențial. Trebuie să fie vizibil, ușor de identificat, la stradă, iar dacă are prin apropiere și o parcare este deja ideal. Sigur, cu condiția să existe și vad pentru că degeaba ai toate cele de mai sus dacă nu există și oamenii dispuși să cumpere.
Amenajarea spațiului comercial contează și ea foarte mult în succesul sau eșecul afacerii. Dacă spațiul este mic, aglomerat și puțin atractiv există multe posibilități ca și dacă sunt mulți clienți în zonă, să te ocolească. O organizare atractivă și aerisită, vizibilitate bună și acces ușor la produse, așezarea produselor de sezon și mai ușor perisabile înaintea celorlalte, dar și anumite promoții sau oferte semnalizate corespunzător sunt de mare folos în atragerea clienților. Luminile sunt și ele importante, așa că e bine să nu te gândești la ele abia după ce ai renovat spațiul căci s-ar putea să-ți rămână prea puține opțiuni avantajoase.
Contractele cu producătorii sunt esențiale în buna desfășurare a afacerii. Ai nevoie de oameni care să știi că îți livrează ce și atunci când ai cerut. Într-un astfel de business prospețimea și calitatea mărfurilor sunt nu doar o necesitate, ci o recomandare și poate cea mai bună publicitate de care poți avea parte.
Ca în cazul oricărei afaceri, vei avea nevoie ca înainte de deschidere să ai toate actele și autorizațiile necesare pentru funcționare, iar cum birocrația în România este încă o problemă destul de spinoasă, ia în calcul că vei plăti chirie pentru cel puțin una sau 2 luni în care te vei ocupa de amenajarea spațiului și de obținerea tuturor avizelor. După înființarea firmei, vei avea nevoie de menționarea punctului de lucru în Certficatul Constatator. Apoi va trebui să obții și autorizația sanitar-veterinară, autorizația de funcționare din partea primăriei, autorizația de securitate la incendiu, cea de mediu, dar și cea pentru materialele publicitare.
Costuri va presupune și instalarea casei de marcat, a unui POS, dar și o mașină pentru transport în cazul în care vei merge tu să achiziționezi produsele pe care le vei pune în vânzare și nu îți vor fi aduse direct la magazin.
Cât câștigi cu un aprozar dacă faci lucrurile ca la carte
Un aspect important pe care e bine să nu îl scapi din vedere este prezența în mediul online și posibilitatea de a face livrări la domiciliu. Poți câștiga în acest fel clienți pe care altfel nu i-ai putea aduce niciodată fizic în magazin.
În plus, dacă pui la dispoziție și coșuri de legume și fructe gata concepute sau posibilitatea de abonamente, săptămânale sau lunare, îți poți fideliza clienții care nu vor mai avea nevoie să caute astfel de produse în altă parte. Poți, deasemenea, să livrezi marfă pentru restaurante sau cantine, crescând astfel substanțial încasările zilnice care pot ajunge deloc de neglijat.
Pentru un aprozar bine aprovizionat și poziționat, vânzările pot varia de la câteva sute de lei la câteva mii de lei pe zi. Încasările sunt cu atât mai mari cu cât ai o ofertă mai variată și dezvolți o mai mare flexibilitate față de clienți, tocmai de aceea am menționat importanța prezenței și în mediul online. Ori, cu încasări de 1000-3000 de lei pe zi îți poți amortiza investiția inițială în câteva luni și te poți gândi chiar la dezvoltarea unei francize.