Cum poate influenţa volumul muzicii dintr-un restaurant felul în care comanzi
Puterea muzicii este mare, o ştim cu toţii, dar că volumul la care este ascultată poată influenţa modul în care comanzi mâncare, e o chestiune la care nu m-aş fi gândit. Noi studii ştiinţifice arată însă, conform The Independent, că volumul muzicii dintr-un restaurant poate influenţa enorm decizia de a alege cutare sau cutare feluri de mâncare. Şi, de cele mai multe ori, alegerea ar putea să fie nu tocmai bună, preferinţa pentru alimentele nesănătoase în detrimentul celor sănătoase putând fi influenţată în mod direct de atmosfera restaurantului în care te aflii.
Dar haideţi să vedem ce spun cercetătorii pe această temă într-un studiu publicat în revista Springer? Volumul muzicii afectează alegerile alimentare ale consumatorilor, deoarece are un impact direct asupra ritmului cardiac şi a excitaţiei. Mai exact, muzica ascultată la un volum redus are un efect calmant permiţându-ţi să fii mai atent la ce mâncăruri alegi, în timp ce muzica ascultată la un volum mai intens duce la creşterea stresului şi a stimulării inspirând în alegerea unor mâncăruri mai puţin sănătoase.
Dr Dipayan Biswas (de la University of South Florida), autorul studiului mai sus amintit, a făcut, spre exemplu, un experiment la o cafenea din Stockholm unde au fost mixate mai multe genuri de muzică, unele la intensitatea de 55Db, altele la 70Db, iar meniul a fost împărţit în trei categorii: alimente sănătoase, nesănătoase şi neutre. După câteva zile de analizat comportamentul clienţilor, datele au arătat că 20% mai mulţi oameni au comandat mâncare nesănătoasă pentru faptul că au fost expuşi la muzică mai intensă decât cei care au luat masa cu o muzică liniştitoare în fundal.
„Restaurantele şi supermarketurile pot utiliza strategic muzica ambientală pentru a influenţa comportamentul cumpărătorilor”, spune Biswas care crede că muzica ambientală şi zgomotul din mediul înconjurător sunt elemente atmosferice deosebit de importante.
Astfel de studii au început să fie făcute după ce mai multe restaurante au fost afectate de comportamentul anti-social al unor clienţi. Un exemplu este cel din 2017, de la un McDonald’s, din Shepherd’s Bush, Londra, unde poliţia a trebuit să intervină pentru a atenua o situaţie de acest fel.
Proprietarul francizei, Atul Pathak a început atunci să colaboreze cu consiliul local şi cu poliţia pentru a ajuta la reducerea nivelului comportamentului neadecvat al clienţilor, iar una din soluţii (care a redus cu succes tulburările clienţilor) a fost difuzarea de muzică clasică în restaurant şi oprirea reţelei Wifi.