Laura Savu, un nume în lumea motorsportului. Sau povestea medicului stomatolog care îmbracă haina curajului organizând Campionatul Național Women Rally - Pagina 2 din 4 - LIFE.ro
Laura Savu, un nume în lumea motorsportului. Sau povestea medicului stomatolog care îmbracă haina curajului organizând Campionatul Național Women Rally
Ideea e că majoritatea afirmă că acest sport se adresează preponderent părții masculine.
Da, este adevărat și nu doar că afirmă, din păcate așa și este, dar asta nu înseamnă că nu există și femei la fel de bine pregătite, care s-au afirmat de-a lungul anilor în motorsport. Aș avea multe de povestit aici. Cândva, mă gândesc să scriu o carte despre acest subiect. Această preconcepție vine din trecut și majoritatea bărbaților s-au obișnuit cu ideea că femeile le sunt inferioare când ne referim la condus. Nu avem încă o femeie în Formula 1, însă, în curând, sper că se va întâmpla, pentru că se lucrează la asta. Femeia are mai multe roluri în societate. Dacă ne gândim, pe vremuri majoritatea femeilor stăteau acasă și avea grijă de copii și de casă, de aici pornim. Din punctul meu de vedere este aproape imposibil ca o femeie, care dorește să facă motorsport de performanță, să le aibă și pe celelalte. Aici, vin cu exemplul personal, care, pentru mine e cel mai relevant. Când l-am cunoscut pe soțul meu Horațiu, el făcând parte din lumea motorsportului în România, am avut șansa să particip la câteva competiții automobilistice de amatori, clasându-mă de fiecare dată pe podium, indiferent de numărul de concurenți prezenți la start. Am concurat alături de băieți care apoi au plecat mai departe la raliuri. Se știe că practicarea motorsportului necesită un buget consistent, așa că la vremea respectivă, soțul meu fiind pilot de raliuri, nu am avut buget pentru doi, rămânând că eu să fiu cel mai mare susținător al lui.
Laura Savu:„Totul a început la vârsta de 7 ani când, la recomandarea tatălui meu, m-am urcat prima dată într-un kart”
Drept urmare, nu ai mers mai departe, din nefericire.
Și dacă aș fi mers mai departe, aș fi fost nevoită, la un moment dat, să fac o pauză, care poate sună și mai trist, să renunț o lungă perioadă de timp, după ani de practicare a motorsportului la nivel de performanță. Femeie fiind, normal că a venit vremea să îmi doresc un copil. Cam aici e marea diferență între bărbați și femei când vorbim de motorport, că un bărbat își permite să facă motorsport și în același timp să aibă și familie, și copii, iar o femeie nu le poate avea pe toate astea în același timp.
Dacă mă raportez la condusul în trafic nu sunt deloc de acord cu această desconsiderație a bărbaților la adresa femeilor, deoarece întâlnesc atât de multe situații în trafic, care contravin mitului că bărbații sunt niște regi ai șoselelor, iar femeile, la polul opus. Așa cum am zis și mai înainte, aș putea să vorbesc despre acest subiect până mâine, însă, ce e cel mai trist din punctul meu de vedere, e faptul că de ceva timp România e tot pe locul 1 în Europa la numărul de victime din accidente rutiere și acest lucru arată că situația nu e deloc roz, iar noi, cu toții, ar trebui să tragem un semnal de alarmă în ceea ce privește profesionalismul și responsabilitatea în traficul zilnic.
Mai mult, ți-ai făcut și un club al femeilor iubitoare de motorsport, care te susțin și vă susțineți pasiunile.
Da, după ce am văzut cât de multe femei iubitoare de mașini au îmbrățișat ideea mea de a participa la o competiție automobilistică, am înființat Clubul Sportiv Women în Motorsport, care are în prezent cel mai mare număr de sportive licențiate din cadrul Federației.
Nu ai fost, oare, acea copilă care se juca cu păpușile și imitai pași de balet când erai mică?
Chiar dacă iubeam mașinuțele, și păpușile au ocupat un loc special în sufletul meu, pentru că ele erau pacientele mele până urma să îmi îndeplinesc visul de a deveni medic. Din păcate, cu baletul nu am avut nicio tangență vreodată. Îmi aduc aminte cu mare plăcere de copilăria mea și consider că a fost o reală binecuvântare pentru mine să trăiesc aproape de lumea motorsport. Pasiunea aceasta a fost insuflată atât de tatăl meu, dar și de bunicul meu, ambii fiind pasionați de acest domeniu. Am urcat în primul kart la vârsta de 7 ani și îmi amintesc că am fost extrem de impresionată și au urmat astfel 10 ani în care am practicat acest sport de performanță. Deși mi-au plăcut mult mașinile, și păpușile au ocupat un loc semnificativ în copilăria mea, ele fiind pacientele mele și pregătindu-mă pentru o viitoare carieră profesională, cea de medic stomatolog.
Hai s-o luăm cu începutul că să lămurim. Pe când unii copii învățau să scrie și să socotească, tu urcai la 7 ani în primul kart. Povestește mai departe tu.
Totul a început la vârsta de 7 ani când, la recomandarea tatălui meu, m-am urcat prima dată într-un kart și nu m-am mai dezlipit de el, ajungând astfel să practic 10 ani kartingul. Îmi place să spun că a fost o binecuvântare pentru mine că am crescut în lumea minunată a sportului cu motor.
Laura Savu:„La doar 2 ani de la debut, am avut 80 de mașini la start conduse de femei din toată țara”