Tot ce vrei să știi dacă alegi să fii alături de Lidl România și Banca pentru Alimente în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate Romuald Bulai: „Noi tratăm cu banalitate neajunsurile din viața noastră până când vedem reacțiile celor care primesc produsele din partea Băncii” - LIFE.ro
Prima pagină » Tot ce vrei să știi dacă alegi să fii alături de Lidl România și Banca pentru Alimente în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate Romuald Bulai: „Noi tratăm cu banalitate neajunsurile din viața noastră până când vedem reacțiile celor care primesc produsele din partea Băncii”
Tot ce vrei să știi dacă alegi să fii alături de Lidl România și Banca pentru Alimente în acțiuni de sprijinire a comunităților defavorizate Romuald Bulai: „Noi tratăm cu banalitate neajunsurile din viața noastră până când vedem reacțiile celor care primesc produsele din partea Băncii”
Romuald Bulai este președintele Băncii pentru Alimente din Roman, una dintre cele 9 filiale regionale ale rețelei de Bănci pentru Alimente din România, care acoperă nevoile asociațiilor caritabile din zona Moldovei.
Mai mult de 141 de tone de alimente au ajuns la peste 35.000 de beneficiari ai asociațiilor cu scop caritabil din întreaga țară, în ultimii 4 ani, de când Lidl România, împreună cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din România, organizează colectele de alimente, cu ocazia sărbătorilor de iarnă și de Paști. Astfel, toți românii care ajung în magazinele Lidl pot să doneze produse alimentare neperisabile pentru sprijinirea persoanelor din medii vulnerabile.
Până la 31 decembrie, fiecare client Lidl se poate implica în acțiunile de sprijinire a comunităților defavorizate, donând produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazinele Lidl.
Căutați produsele care pot fi donate, semnalate la raft, în 212 magazine Lidl participante, din 90 de localități, din țară. Lista completă a magazinelor participante la cea de-a șaptea colectă de alimente poate fi consultată aici. În acest fel, un copil s-ar putea să zâmbească pentru că a primit ceva ce a văzut doar în reclame.
Povestiți-mi puțin despre evoluția de-a lungul anilor a Băncii pentru Alimente Roman.
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Banca pentru Alimente din Roman a fost înființată în 2018, aniversăm acum 4 ani, când am răspuns invitației celor care au deschis prima organizație de acest fel în București și care doreau să extindă această activitate. Noi suntem a 3-a bancă regională deschisă în România, după cea din București și Cluj.
Banca pentru Alimente din Roman deservește jumătatea de nord a României. Sunt 5 județe pe care le acoperim, în care noi ne desfășurăm activitatea: Neamț, Bacău, Iași, Botoșani și Suceava. Din aceste județe avem circa 47 de asociații, fundații pe care noi, în mod constant, atunci când avem produse disponibile la Bancă îi invităm, în funcție de domeniul lor de activitate, pentru a prelua aceste produse. În felul acesta ei le distribuie în funcție de activitățile lor persoanelor aflate în dificultate.
Răspunzând cerințelor asociațiilor din zonă, activitatea Băncii pentru alimente din Roman a evoluat pozitiv, chiar cu pași foarte rapizi, având sprijinul celor de la Lidl România, care sunt și parteneri fondatori în cadrul Rețelei Naționale a Băncilor pentru Alimente.
Cum funcționează concret parteneriatul cu Lidl România?
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Împreună cu Lidl România avem două activități: una de preluare din depozitele regionale a produselor alimentare și non-alimentare, iar a doua activitate este colecta pe care Lidl o organizează în magazinele sale, în majoritatea celor din România, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun și de Paște.
Astăzi, am avut o preluare de produse alimentare din depozitul Lidl din Roman.
În general, primim produse alimentare, legume, fructe, produse derivate din lapte, iaurturi, brânzeturi, chiar și produse din carne, precum și non-alimentare, îmbrăcăminte, rechizite, chiar și mâncare pentru cățeluși.
Am cumpărat trei mașini, iar cu acestea aducem marfa din depozitele partenerilor care ne oferă diferite produse, la sediul Băncii noastre. De aici, fie vin asociațiile beneficiare, fie, dacă sunt produse sensibile, le ducem noi, cu mașinile noastre, către sediile lor.
Spuneți-ne mai multe lucruri despre impactul pe care îl creează proiectul Banca pentru Alimente Roman în comunitate?
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Iată, prânzul copiilor beneficiari ai programelor Fundației Pacea, care vin dintr-o comunitate de romi din zona limitrofă a orașului, precum și micul dejun sau gustările, care sunt oferite de către Banca pentru Alimente Roman.
Unul dintre beneficiarii noștri este o asociație din Bacău, Bronx, un centru rezidențial permanent pentru copiii care provin din medii vulnerabile, dar care fac sport de performanță. De la noi primesc hrană, ceea ce le dă posibilitatea de a aloca banii ce le rămân în programele de formare a copiilor și chiar scot performanțe frumoase.
Aș zice că impactul pe care îl generăm noi în comunitate este în primul rând unul economic, pentru că ei primesc gratuit aceste produse esențiale. Din bugetul alocat, asociația face economie și poate investi într-un alt domeniu de activitate.
Spuneți-ne mai multe lucruri despre profilul asociațiilor pe care le susțineți!
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Profilul de activitate al asociațiilor beneficiare este diversificat. Avem centre rezidențiale, pentru copii, cum este cel de la Bacău, centre rezidențiale pentru bătrâni, avem activități cu centre de zi, cu copiii, cum sunt colegii de la Fundația Pacea, avem 3 asociații din Iași care se ocupă de oamenii străzii, care îi vizitează în fiecare zi. Avem printre beneficiari o asociație în Iași, care gestionează un duș social și ajunge cu mașina în diferite zone ale orașului. Mașina respectivă este amenajată cu un loc cu mașină de spălat și un spațiu de frizerie, Când ies din mașină (persoanele vulnerabile), ies curați, proaspeți, frumoși, cu demnitate.
În plus, partenerul nostru fondator, Lidl România, ne oferă și hrană pentru cățeluși, iar printr-un parteneriat de colaborare pe care îl desfășurăm cu cinci asociații care au acest profil de activitate, de îngrijire a cățelușilor, cu adăposturi autorizate, hrana ajunge la necuvântătoarele care au nevoie.
Cum credeți, din ce ați observat până acum, că acest proiect le schimbă viața copiilor, tinerilor, adulților care beneficiază de pachetele oferite?
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Evident, este o schimbare în bine când pe masă primești un produs pe care nu ți-ai permis niciodată să-l cumperi sau poate dacă ai mâncat ce ți-a adus asociația care a preluat de la noi, este cred un avantaj, o bucurie a primitorului.
Dar cred că avem un impact și asupra altor tineri implicați în programele noastre. Avem un parteneriat cu o asociație locală, Mușatinii, prin care tineri voluntari de la cel mai prestigios liceu din oraș vin și ne ajută de fiecare dată când le cerem ajutorul în sortarea produselor, dar și la alte diferite activități.
Este o întreagă comunitate ce ați strâns în jurul acestui proiect.
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Așa este. Cum îi mai spunem noi, suntem ca un tonomat unde asociațiile partenere își fac selecția, iar noi, în funcție de posibilități oferim selecția pe care au dorit-o ele.
Care este amintirea de neuitat pe care o aveți din această implicare în Banca pentru Alimente, în viețile atâtor beneficiari?
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Noi deservim asociațiile care ajung la beneficiari și ne bazăm pe mărturiile lor. Atunci când au dus în familiile asistate un produs preluat de la Bancă, un membru al familiei a exclamat: mâncăm ce am văzut noi în reclamă, la televizor! Ei nu și-au permis până atunci să cumpere acel produs. Cred că era vorba de ceva produse derivate din lapte.
Ce stârnește în dvs. un astfel de mesaj?
Romuald Bulai, președintele Băncii pentru Alimente din Roman: Un mai profund sentiment de implicare. Noi poate tratăm cu banalitate neajunsurile din viața noastră până când vedem reacțiile celor care primesc produsele din partea Băncii. Și-atunci știm de ce suntem aici.