Cât costă franciza 5 to go? Și ce trebuie să știi înainte de a-ți deschide o cafenea
Cât costă franciza 5 to go? Deschiderea unei cafenele sub franciza 5 to go este o oportunitate atrăgătoare pentru antreprenorii pasionați de domeniul ospitalității. Costul unei francize 5 to go pornește, în general, de la 15.000-20.000 de euro, în funcție de locație și dimensiuni. Aceasta include taxa de franciză, echipamentele de bază și asistența inițială oferită de francizor pentru amenajarea și deschiderea cafenelei. Totuși, pe lângă investiția inițială, trebuie să fii pregătit pentru costuri adiționale, precum chiria, utilitățile și aprovizionarea constantă cu materii prime.
Înainte de a deschide o cafenea, este esențial să înțelegi bine piața locală și să identifici locul potrivit pentru afacerea ta. Succesul unei cafenele depinde de fluxul de clienți, așa că alegerea unei locații bine frecventate, fie că este vorba de o zonă pietonală, un centru de afaceri sau un cartier rezidențial, este crucială. În plus, trebuie să știi că deschiderea unei cafenele necesită nu doar investiție financiară, ci și timp și energie pentru a gestiona personalul, furnizorii și marketingul local. Franciza 5 to go oferă suport operațional și marketing, însă implicarea activă a francizatului în gestionarea zilnică este cheia pentru a construi o afacere de succes.
De asemenea, trebuie să fii atent la respectarea standardelor francizei. Acestea includ regulile legate de branding, calitatea produselor și serviciilor oferite, dar și raportarea regulată a vânzărilor către francizor. Satisfacția clienților este esențială pentru fidelizarea acestora, așa că investirea în pregătirea personalului și menținerea unei atmosfere prietenoase și primitoare vor influența succesul pe termen lung al cafenelei.
Cât costă franciza 5 to go: ce trebuie să știi înainte de a-ți deschide o cafenea
Articol inițial
La șase ani de la deschiderea primei cafenele, mulți se întreabă azi „cât costă franciza 5 to go”. O astfel de franciză ar putea fi oricând o idee bună pentru cei care au puțini bani de investit, într-un business care pare să garanteze succesul.
Prima cafenea 5 to go a fost inaugurată în 2015, în București, în Piața Lahovari, iar cel care a avut această idee a fost Radu Savopol. Cel care a crezut în el și i-a fost alături de la bun început a fost Lucian Bădilă, azi asociat în acest business.
La aproape șase ani distanță, există peste 170 de cafenele în toată țara, statisticile anunțând că se deschide câte una pe săptămână. Probabil lucrurile nu mai stau chiar așa având în vedere pandemia de coronavirus însă produsele to go s-au cumpărat și în acest ultim an de criză, având în vedere că majoritatea cafenelelor au fost închise.
Anul trecut mă întâlneam cu Radu Savopol la cafeneaua 5 to go de pe strada Brezoianu și povesteam pe îndelete despre acest business al cărui succes îl reprezintă tocamai francizarea.
„În România încă se stătea la cafenea, iar conceptul de „to go” era foarte discret. Am văzut multe business-uri la Londra, chiar și în Israel și am fost tot mai atent la conceptul acesta de „to go”. Am făcut calcule. La început voiam să-i spun „ABC to Go” și apoi a venit ideea de „5 To Go”. Făcusem o analiză din punct de vedere contabil și am realizat că putem să vindem foarte multe produse la 5 lei și de acolo a pornit totul”, povestea el.
Cât costă franciza 5 to go și ce primești pentru banii investiți
Aproximativ 90% dintre cafenele 5 to go de azi sunt deschise în regim de franciză. „Franciza 5 to go are la bază un concept unic, de preţ fix, idee care m-a inspirat şi m-a făcut să creez acest business împreună cu o echipă tânără şi dinamică. Conceptul a fost foarte bine perceput de iubitorii de cafea şi vreau să credem că ne-am impus în piaţă prin cinci reguli simple: gustul cafelei noastre, profesionalismul echipei şi iscusinţa preparatorilor barista, rapiditatea cu care servim produsele, diversitatea lor – pentru că nu oferim numai cafea, ci şi răcoritoare, sandviciuri, dulciuri – şi stilul de viaţă, pentru că noi credem că putem să oferim o stare mai bună clienţilor noştri, de aici şi motto-ul «Smile, there’s coffee!»”, declara Radu Savopol.
Dacă îți dorești să-ți deschizi o cafenea sub această franciză, trebuie să știi că ai nevoie de o investiție inițială de 15-20.000 de euro și un contract pe minim cinci ani. În acești bani va intra și taxa de franciză de 4500 de euro. De ce o marjă atât de mare? „Suma poate varia în funcţie de mai mulţi factori importanţi, precum suprafaţa locaţiei, chiria spaţiului, mobilierul sau numărul de angajaţi. Amortizarea investiţiei se face într-o perioadă de un an, maximum doi”, precizează Radu Savopol.
O dată încheiat contractul trebuie să știi că vei plăti o taxă lunară de 4% și una de 1,5%, contribuția la bugetul de marketing.
Într-un alt interviu Radu Savopol spunea că francizorii 5 to go se împart în două categorii, cei care au stat ani de zile în străinătate și acum se întorc acasă cu un plan și tinerii antreprenori care îmbină pasiunea cu business-ul.
Un exemplu din prima categorie ar fi Marian Creangă care a francizat două locații în București. După 11 ani în străinătate, a revenit în România fără a avea o perspectivă concretă despre viitor. A deschis o cafenea 5 to go și șase luni mai târziu încă una.
Citește și: Povestea 5 To Go și a lui Radu Savopol: De la puștiul ce știa să ghicească în cafea, la designerul grafic și până la creatorul celui mai mare lanț de cafenele din România
Din a doua categorie, Savopol a dat-o exemplu pe Bianca Sperchez care, la 25 de ani deține două francize în orașul ei natal, Brașov. Provenind dintr-o familie de antreprenori, Bianca știa că asta avea să facă și ea însă, planurile erau să plece în străinătate. Până la urmă a decis să rămână în Brașov și să le demonstreze tuturor că se pot realiza lucruri frumoase și aici, mai ales dacă ai de dăruit pasiune, talent și multă muncă.
Un alt lucru important de menționat este amortizarea investiției. Atunci când întrebi „cât costă franciza 5 to go”, automat îți vei pune întrebarea și „în cât timp îți amortizezi investiția”. Ceilalți francizori susțin că acest lucru se întâmplă într-un an, maxim doi, după care ar trebui să intri pe profit.
Dacă stăm să analizăm la rece, o franciză 5 to go ar părea o investiție sigură, un business menit să te scoată din monotonia vieții de angajat. Și loc de cafenele pare că mai e mult pe piață, mai ales acum când românii încă descoperă gustul unei cafele bune.