Cine a creat booking.com, cea mai mare companie de e-commerce pe zona travel
Booking.com este site-ul pe care mulți se bazează atunci când își planifică o vacanță. La un click distanță, se află camera de hotel dorită, dar nu numai atât. Pe booking.com poți rezerva nu doar cazarea, ci și zboruri cu avionul, bilete la tren, poți închiria mașini sau chiar și mese la restaurant. Disponibil în 43 de limbi, site-ul are 28,425,726 de oferte în 148,470 de destinații din 228 de țări din întreaga lume. Dar cine a făcut toate acestea posibile? Cine a creat booking.com? Este vorba despre olandezul Geert-Jan Bruinsma.
Cine a creat booking.com: când a pus Geert-Jan Bruinsma bazele site-ului
Booking.com a apărut în Amsterdam, Olanda, în 1996, transformându-se dintr-un mic start up într-o companie de succes mondial. Dacă la început oferea numai variante de cazare la hoteluri, în prezent pe booking.com găsești o gamă largă de cazări de la resorturi de 5 stele, la apartamente sau pensiuni. Chiar și căsuțe în copac, igluuri sau castele. Asta pe lângă celealte servicii pe care le-am menționat deja.
Antreprenorul olandez Geert-Jan Bruinsma și-a dat seama cât de benefic ar fi să conecteze cumva hotelierii cu turiștii. Așa că în micul lui birou din Amsterdam a pus bazele unei platforme numite Bookings.nl, care a crescut rapid în următorii ani. În 2005, compania ajunsese deja lider pe piața europeană.
În 2006, Bookings.nl a fost cumpărat de compania Priceline Group (acum Booking Holdings), care a transformat platforma in Booking.com.
In prezent, booking.com este cea mai mare platformă online de e-commerce, la categoria turism. Compania are peste 17.000 de angajați în 198 sedii din 70 de țări. În fiecare zi peste un milion și jumătate de camere sunt rezervate prin intermediul acestei platforme.
Cine a creat booking.com: cum a luat naștere site-ul
Fondatorul Booking.com, Geert-Jan Bruinsma, povestește pe blogul companiei cum a început totul: “În 1996 am început să construiesc un site. Mi-a venit o idee: cum ar fi dacă toată lumea ar putea face o rezervare la hotel online? Cunoștințele mele de programare mi-au fost de folos, așa că am hotărât să duc planul la bun sfârșit. În anul acela am început să lucrez la site-ul care avea să devină booking.com. Primele săptămâni au fost extrem de frustrante. Niciun plan nu părea că merge. Pierdeam datale, serverele picau. Trebuia să găsesc o altă cale. Un prieten mi-a sugerat să folosesc Linux, Apache și Perl”, povestește Geert-Jan Bruinsma.
Olandezul spune că în 1997 site-ul a devenit “folosibil” și primul client a făcut cea dintâi rezervare. Pe 8 februarie 1997.
În 2003, Geert-Jan Bruinsma s-a retras din conducerea companiei pentru a petrece mai mult timp cu familia, însă în urmă cu câțiva ani, după ce și cel mai mic copil al lui a început școala, a revenit din nou, pe o altă funcție. “Era timpul perfect pentru mine să mă apuc din nou de muncă, așa că, normal, am aplicat pentru un job la Booking.com. Din fericire, m-au angajat și acum sunt mândru să raportez că lucrez ca Product Owner în departamentul IT”.