Iulian Iovanescu: „Brandurile de beauty trebuie să-şi asume un rol de educare, deoarece nu toţi consumatorii respectă un ritual complet, dar aşteaptă rezultate-minune”
Iulian Iovanescu este Managing Partner şi PR Director la Creative Market, un boutique de PR şi comunicare cu birouri în Bucureşti şi Milano. Lucrează cu branduri faimoase în întreaga lume şi iubite de femei de pretutindeni, precum Beautik Haute Parfumerie, Caudalie, Lierac, FOREO, Help Net, Honda, Deichmann, Guess, Liu Jo şi mulţi alţii. El crede că este un avantaj faptul că este un bărbat ce lucrează într-un domeniu acaparat aproape în totalitate de femei, iar eu tind să-i dau dreptate. Nu doar că a avut ocazia să-l cunoască şi să lucreze cu unul dintre cei mai faimoşi parfumieri ai lumii, dar are acces la o mulţime de informaţii şi produse exclusiviste. Poate de aceea prietenele îi cer uneori sfaturi şi recomandări prin telefon. Aşadar, e lesne de înţeles de ce mi-am dorit să aflu mai multe despre felul în care percepe un bărbat tot ce se întâmplă în lumea femeilor.
Cum este să lucrezi într-un domeniu ce are mare legătură cu frumuseţea?
Este un domeniu foarte dinamic, viu, cu foarte multe inovaţii, care te obligă să fii în permanenţă alert şi pregătit. Cred că cel mai dificil aspect este faptul că în continuare brandurile de beauty trebuie să îşi asume un rol de educare în piaţă, deoarece consumatorii nu sunt obişnuiţi cu o rigoare în ceea ce priveşte îngrijirea tenului, nu respectă întocmai un ritual complet şi, de cele mai multe ori, aşteaptă rezultate prin folosirea unui singur produs.
Care a fost cea mai frumoasă experienţă prin care ai trecut de când lucrezi în domeniu?
Sunt extrem de mândru să lucrez pentru nişte branduri incredibil de frumoase şi ofertante. Cred că cel mai emoţionat am fost atunci când am organizat evenimentul de lansare pentru un parfum semnat Maison Francis Kurkdjian, eveniment la care am avut onoarea să îl cunosc şi să lucrăm cu echipa acestuia. Francis Kurkdjian este unul dintre cei mai mari parfumieri ai lumii, iar simplul fapt că a fost extrem de încântat de evenimentul organizat, m-a onorat şi bucurat foarte tare.
Serum, creme de ochi, antioxidanţi, vergeturi, riduri… Cum reuşeşti să ţii pasul cu toate denumirile şi lansările de cosmetice, mai ales că multe dintre ele sunt destinate femeilor? Mai ai puţin şi devii expert în produse de înfrumuseţare?
Este un domeniu care te ţine alert în permanenţă. Suntem obligaţi să reţinem toate detaliile, inovaţiile şi să ştim să le comunicăm corect şi eficient. Lucrăm în permanenţă cu clienţii noştri pentru a ne acomoda încă de la început cu toate detaliile produselor, lucru care se întâmplă nu doar cu brandurile de beauty. Mai mult, tocmai pentru că produsele sunt în mare parte adresate femeilor, este foarte important să cunoaştem target-ul căruia ne adresăm, nevoile lor specifice şi care sunt cele mai bune mesaje pe care să le folosim.
Că tot vorbeam de produse… Tu le testezi? Le recomanzi? Cine îţi cere cel mai des sfatul?
Întotdeauna recomand produsele şi brandurile pentru care lucrez şi cred că sunt un norocos să lucrez pentru branduri inovatoare în care cred cu adevărat. În general, recomand prietenilor apropiaţi sau familiei şi nu de puţine ori am fost pus în situaţia de a oferi prietenelor recomandări de produse chiar şi la telefon.
Dar tu ce produse foloseşti zilnic?
Sunt printre bărbaţii care respectă un regim de îngrijire complet aşa că am o lista lungă de produse pe care le utilizez zilnic. Folosesc pasta de dinţi Mr Blanc pe bază de cărbune activ, cu proprietăţi uimitoare de albire, deodorantul natural Salt of the World pe bază de sare de alaun, pentru curăţarea feţei folosesc Caudalie Spumă de curăţare instant împreună cu FOREO LUNA 2 for men. Pentru hidratarea tenului folosesc Diptyque Essentials cremă pentru faţă şi seara aplic uleiul hrănitor infuzat. Nu trece nicio zi fără să folosesc parfum, iar preferatul meu este Caron L’Anarchiste, o adevărată creaţie olfactivă, un clasic original, un parfum al contrastelor, care îmi defineşte foarte bine temperamentul.
Faci sport? Ce produse ai în geanta pentru sală?
Nu atât de mult pe cât mi-aş dori. În schimb, am încercat să compensez lipsa de sport cu participarea la Maratonul Bucureşti pentru cauza Hope and Homes for Children, în speranţa că pot aduce frumuseţea pe chipurile unor oameni încercaţi. În geanta de sală am întotdeauna gel de duş, deodorant şi un parfum.
Ai avut ocazia să descoperi o mulţime de lucruri interesante despre parfumeria de nişă. Te-a cucerit definitiv sau mai cazi în tentaţie şi foloseşti şi parfumuri mass market?
De mai bine de opt ani, de când am intrat în contact cu parfumeria de nişă, nu mai folosesc parfumuri mass market. Parfumurile de nişă sunt adevărate creaţii olfactive, cu ingrediente şi extracte naturale. Mai mult, datorită măiestriei parfumierilor acestea devin compoziţii unice care te cuceresc. Consider că nu pot să mă întorc niciodată la parfumuri mass market pentru că am descoperit o mulţime de parfumuri de nişă pe care le iubesc.
Ce-ai aflat recent despre frumuseţe şi ţi s-a părut interesant?
Am aflat despre tehnologia T-Sonic care stă la baza aparatelor de curăţare FOREO, care datorită celor 8000 de pulsaţii pe minut dislocă impurităţile încă de la prima utilizare.
Un alt lucru este că frumuseţea are o componentă holistică, dar aceasta trebuie să pornească mai întâi din convingerile noastre.
Cum este să fii un bărbat într-un domeniu „acaparat” de femei?
Uneori este chiar un avantaj. Aşa îl percep. Sunt obişnuit să lucrez cu o mulţime de femei pentru că şi publicitatea şi advertising-ul este un domeniu unde predomină femeile. Mai mult, cred că mă ajută să înţeleg unele lucruri mai bine în ceea ce priveşte comunicarea produselor şi brandurilor de care mă ocup.
Ce pasiuni ai şi ce ţi-ar plăcea să ai timp să faci mai des?
Îmi place extraordinar de mult să călătoresc, să descopăr locuri noi şi oameni diferiţi. Este modalitatea prin care îmi încarc bateriile şi cred că fiecare călătorie mă inspiră şi mă îmbogăţeşte. Mă pasionează fotografia, sportul(de care nu mă bucur atât cât îmi doresc). Mi-ar plăcea să petrec mai mult timp cu prietenii apropiaţi sau familia.