Povestea de succes din spatele Airbnb
Airbnb Inc este compania din spatele cunoscutului website Airbnb, ce este folosit de oameni din toată lumea pentru a căuta, a găsi şi a închiria locuri de cazare. Această companie a fost fondată în august 2008 în San Francisco, California.
Extensia completă pentru Airbnb este „Air, bed and breakfast” şi este un paradis pentru toţi turiştii ce caută un loc de cazare cu mic dejun atunci când călătoresc departe de oraşul sau ţara natală.
Acest business a pornit la origini ca fiind un website unde putea găsi spaţii de cazare pe termen scurt însoţite de mic dejun, dar şi de oportunităţi de networking pentru business şi a continuat să răspundă cerinţelor călătorilor pentru termen lung.
Airbnb funcţionează pe modelul online marketplace prin care aduce pe aceeaşi platformă şi turiştii dar şi gazdele. Pe acest model, permite utilizatorilor să efectueze tranzacţii prin intermediul gateway-ului de plată sigur. Utilizatorii acestui site sunt categorisiţi drept „gazde” şi „oaspeţi”. Cei care doresc să-şi ofere spre închiriere locuinţele sunt catalogaţi drept gazde, în timp ce aceia care caută spaţii de cazare sunt numiţi oaspeţi. La început, utilizatorii au avut nevoie doar de un id de email şi un număr de telefon valid pentru înregistrare, însă, din aprilie 2013, proprietarii au început să ceară şi o copie scanată a actului de identitate.
Istoria brand-ului Airbnb
Cei care au pus bazele website-ului airbnb.com au fost Brian Chesky şi Joe Gebbia în anul 2007, ca răspuns la cererea mare a delegaţilor ce participau la Conferinţa de Design Industrial susţinută de Societatea Americană de Design Industrial care nu reuşea să facă rezervări al restaurante din cauza pieţei suprasaturate.
Apoi, în februarie 2008, arhitectul Nathan Blecharzyk li s-a alăturat ca şi al treilea fondator şi abia în august 2008, a fost lansat în mod oficial website-ul www.airbedandbreakfast.com.
Finanţarea site-ului a venit din vânzarea unei ediţii speciale de cereale pentru micul dejun aduse dă către fondatori. Apoi, încet, încet, site-ul a început să listeze proprietăţi de pe piaţa imobiliară a Statelor Unite ale Americii.
În 2009, Airbedandbreakfast.com a fost scurtat în airbnb.com, iar în februarie 2010, compania a anunţat că a ajuns la rezervarea cu numărul1 milion de la lansare, adică în numai doi ani de zile. Rezervarea cu numărul 5 milioane a fost anunţată nici doi ani mai târziu, în ianuarie 2012 şi şi iunie 2012 erau deja peste 10 milioane de rezervări pe airbnb.com.
În mai 2011, compania a achiziţionat Accoleo, un competitor german şi s-a extins astfel la nivel internaţional.
Câteva dintre trăsăturile univce ale acestui website sunt:
– Serviciu clienţi 24 din 24 de ore, 7 zile din 7, ceea ce se traducee prin persoane dispouse să-i ajute pe membri, gata să le rezolve cererile.
– Proces de verificare a membrilor ceea ce se traduce şi prin necesitatea membrilor de a trimite copia unui act de identitate scanat pentru verificare
– Posibilitatea de rating a userilor, atât pentru spaţiile de cazare, cât şi pentru turişti, astfel încât să poţi ştii de la început cu cine ai de-aface.
Conceptul promovat de Airbnb este acela de a susţine interacţiunea socială a oamenilor prin faptul că ajung să se întâlnească în acelaşi loc pentru a schimba experienţe şi idei. Mai mult decât atât, promovează conceptul de a împărţi între membrii prin faptul că-i încurajează pe aceştia să împartă bunurile lor. În felul acesta se crează legăturile între oameni.
La ora actuală, Airbnb este o companie ce valorează aproximativ 30 de milioane de dolari.