Primul AUDI electric la cel mai mare turneu de golf din România
Săptămâna trecută am reușit să ajung pentru prima oară la Theodora Golf Club (primul resort de golf din România la standarde internaționale) pentru a participa la turneul Audi quattro CUP, ediția a doua. Turneul a reprezentat și o avanpremieră pentru lansarea primei mașini electrice Audi denumită aspirațional Audi e-tron. Cum sunt mașina Audi e-tron, Theodora Golf Club și cum a fost la turneul Audi quattro Cup, vă povestesc în materialul de mai jos.
Am pornit spre Alba Iulia în după-amiaza zilei de joi, cu gândul să facem un stop la jumătatea drumului, în Brașov (pentru o masă bună și o plimbare prin Poiană), urmând să reluăm călătoria vineri dimineață. L-am avut cu noi și pe Petru, juniorul de 13 ani al familiei, care nu suportă drumurile lungi cu mașina și în general statul în trafic decât dacă mașina în care călătorește îi stârnește curiozitățile de IT-ist în devenire (adică este super tehnologizată și mai ales digitalizată). A acceptat călătoria cu mașina la dus (la întoarcere am luat avionul de la Cluj) doar după ce am agreat stop-ul la Brașov și pentru că la destinația finală știa că va descoperi un vârf de tehnologie pe patru roți, respectiv e-tronul. Și-a pregătit drona pentru a filma lansarea mașinii, a luat mai multe baterii de rezervă pentru a prinde și momente din turneu și am pornit la drum.
După o cină fabuloasă la micuțul restaurant Dei Frati aflat pe o stradă îngustă de lângă Piața Sfatului din Brașov (este printre cele mai bune bistrouri italienești în care am fost în România, noi am împărțit carpaccio de vită, care a fost excelent și trei feluri de paste, cu paste făcute evident în casă) și un somn la deja recomandatul hotel Chambers’n Charm, vineri dimineață am pornit către Teleac, Alba, micuțul sătuc care este punctul de pornire al terenului de golf. Drumul a fost plăcut, chiar dacă ne-a plouat așezat toate cele aproape trei ore cât a durat călătoria. Sigur, deși peisajul era pitoresc și mi-a amintit enorm de vacanțele copilăriei pe care le-am petrecut cu părinții prin Ardeal, mai ales în Apuseni, nu m-am putut abține să mă gândesc cât de ușor ar fi fost dacă toți cei 200 de km ar fi fost pe autostradă, nu doar 50 din ei. Însă eram împreună cu familia, bine-dispuși, mergeam către golf, prietenii din comunitate și evident, noutatea automobilistică digitalizată de la Audi.
Am ajuns La Theodora Golf Club vineri devreme, însă nu am mai jucat golf, desi mi-ar fi prins bine un antrenament să cunosc terenul, ploua de rupea. Ne-am cazat într-una din vilele resortului de golf și ne-am bucurat atât de peisaj (care era incredibil, în spatele decorului munțișorii de lângă Alba Iulia cu vârfurile puțin îngropate în ceață, iar în plan apropiat lacul artificial de lângă Cupa 18 și partea din față a terenului de golf cu un abur de ceață plutind pe deasupra). Vilele din cadrul resortului sunt niște construcții super moderne, cu unul dintre pereții verticali complet din sticlă. Camerele sunt foarte mari, băile mi-au amintit de cele ale hotelului Aria din Las Vegas, pardoseală din piatră de culoarea pământului, oglindă mare, obiectele sanitare în stil minimalist. Printre viluțe roiau buggy-urile electrice ale menajerelor, exact ca în orice resort de golf din State, eco-friendly.
Eco-friendly este evident și noul SUV complet electric al Audi. L-am descoperit în seara zilei de vineri, după lăsarea întunericului, întrucât echipa Audi l-a păstrat ascuns sub o husă complet opacă pentru o dezvelire luminoasă, sub foc de lasere. Petru (juniorul nostru) s-a învârtit câteva ceasuri înainte de lansare cu drona în jurul mașinii acoperite, pregătindu-se să filmeze momentul lansării, pe care de altfel l-a surprins perfect!
După ce a terminat cu filmarea, ne-a luat de mână pentru a sta de vorbă cu echipa Audi să aflăm detaliile tehnice ale e-tronului.
Ce am aflat? Mașina are sub capota din față două motoare electrice, care lucrează în tandem, pentru a oferi performanțe optime pe orice teren (e-tron este, să nu uităm, un SUV). Mașina ajunge de la 0 la 100km/h în doar 5.7 secunde și ce mi s-a părut extrem de important, poate parcurge peste 400 de km (430, mai exact) până să aibă nevoie de o încărcare. Care încărcare durează 15 minute (la o sursă de încărcare rapidă, precum cea din benzinării sau centre comerciale).
Echipa Audi va lansa în curând și o hartă a centrelor de încărcare electrică din România, pentru că deși suntem în urmă față de ce se întâmplă în alte țări, totuși am avansat mult în ultima vreme. Cele mai multe dintre aceste surse oferă încărcare gratuită, deci practic deținătorul e-tronului călătorește free of charge.
Ce mi-a mai plăcut la e-tron? Interiorul este elegant dar duce cu gândul către o mașină a viitorului, în primul rând pentru că este tapetată cu ecrane digitale de comandă (mașina este complet digitalizată). Tot habitaclul emană ideea de electric, de la cusăturile scaunelor care duc cu gândul la o placă electrică, până la lumina din interior marca Audi. Oglinzile exterioare pot fi virtuale (modelul expus la Theodora le-a avut), iar lipsa țevilor de eșapament, clapeta de încărcare electrică și toate celelalte detalii de design luminos duc cu gândul la repere ale viitorului.
Turneul de golf Audi quattro Cup 2019 a avut un format prietenos, intitulat ,,greensome”care a valorificat jocul în echipă de câte doi. Ambii jucători loveau prima lovitură și mai apoi se lovea mingea consecutiv până la steag. Fiind început de sezon, a fost extrem de plăcut ca scorul să depindă nu doar de tine, ca jucător, ci și de partener. Vremea a fost impecabilă, deși era prevăzută ploaie grea, am avut soare cu foarte puțini nori.
Competiția Audi quattro Cup a fost câștigată de Claudiu Nestianu și Cătălin Hodorg, urmați de Răzvan Marcu și Viorel Opaiț pe locul doi și Laura Baldi și Dragulina Popa Cherecheanu pe locul trei. Atmosfera a fost incredibilă atât pe teren, pe timpul jocului (de menționat faptul că nu s-a așteptat deloc după echipele din față, jocul a mers strună) cât și după, la festivitatea de premiere și recepție, care au fost ,,udate” cu vin de la Cramele Oprișor. Câștigătorii locului întâi vor participa la finala europeană a Audi quattro Cup, dar pe ei îi vom cunoaște în interviul pe care îl vom publica săptămâna viitoare pe life.ro.