Căutare

Share this article

Japonezii sunt o națiune de lăudat: organizați, muncitori, într-o bună formă fizică și cu cea mai lungă speranță de viață: 84 de ani. În plus, sunt națiunea cu cea mai mică rată a obezității din lumea dezvoltată. Cu siguranță au și gene bune, însă dieta japoneză contribuie și ea la aceste lucruri legate de sănătate, silueta și stil de viață. “Ați putea crede că genele sunt “de vina”, însă când japonezii adoptă o dietă vestică se îngrașă imediat”, explică Naomi Moriyama, coautorul cărții “Japanese Women Don’t Get Old or Făt: Secrets of My Mother’s Tokyo Kitchen”.

În ce constă dieta japoneză

În orice țară ai merge, ingredientele principale sunt aceleași: produse de origine animală, cereale, fructe și legume, probiotice etc. Diferență constă în felul în care le combini, le gătești și cantitățile pe care le mănânci la o masă. De exemplu, într-o zonă din Japonia, locuitorii se ridică de la masă după ce se simt sătui în proporție de 80 %.

O masă tipică japoneză constă în produse bogate în proteine, peștele fiind de bază. De fapt, japonezii sunt poporul care consumă cel mai mult pește din întreaga lume – una dintre cele mai sănătoase surse de proteine. Pa lângă pește, mai consumă orez în cantități uriașe, aproape la fiecare masă, precum și soia și multe legume. Supa miso este și ea nelipsită din dieta japoneză, algele marine fiind parte importantă din panul alimentar al acestui popor. Ceaiul verde, cunoscut pentru efectele sale antioxidante, este foarte prețuit de japonezi, care îl consumă zilnic.

Fiind o dietă bogată în peste și soia, acest lucru contribuie și la reducerea riscului de a face o boală cardiovasculară.

În general, dieta japoneză se bazează pe alimente neprocesate, proaspete.

Nu trebuie să gătești ca japonezii că să te bucuri de beneficiile dietei japoneze, este suficient să mănânci mai mult pește, legume și fructe. Mănâncă-le în porții mici și nu te grăbi. Adaugă în dieta ta și orez și soia.

Dieta japoneză: controlul porțiilor

Studiile au arătat că dacă îți așezi mâncarea pe o farfurie mare, ai tendința să mănânci mai mult. Japonezii servesc mâncarea pe mai multe farfurii mici – fiecare fel de mâncare e pus în farfurioara sa. Controlul porțiilor este esențial atunci când vrei să pierzi în greutate.

.

Dieta japoneză: orezul e baza

Deși multe persoane exclud orezul și carbohidrații în special atunci când vor să slăbească, japonezii, o nație de oameni slabi, îl consumă zilnic. Unii chiar la mai multe mese pe zi, inclusiv micul dejun. Practic, orezul lor e pâinea noastră. O porție rezonabilă de orez te ajută să te saturi. Important este să îl gătești fară unt sau ulei dacă vrei să slăbești.

Dieta japoneză: legumele, preferatele lor

Japonezii adoră legumele la fel de mult că orezul sau peștele. Când au fost întrebate ce mâncare le place cel mai mult să gătească pentru familiile lor, cele mai multe femei din Japonia au spus “mix de legume cu sos aromatic”. Ardei gras roșu, fasole verde, dovlecei, vinete, ceapă, salată verde, morcovi, spanac, muguri de bambus, sfeclă, napi, ciuperci, cartofi dulci, alge marine – toate acestea își găsesc loc în dieta japoneză. Japonezii nu au o problema să consume la micul dejun supă sau salată, două variante de masă sănătoase și sățioase.

Dieta japoneză: pește, mult pește!

Peștele, și în special peștele gras, este preferatul japonezilor: somon, macrou, ton sardine și hering – toate aceste sortimente sunt nelipsite de pe mesele lor. O consecință a consumului mare de pește este că japonezii mănâncă astfel mai puțina carne roșie, care este mai nesănătoasă.

Dieta japoneză: soia, un ingredient nelipsit

Consumată cu moderație, soia poate avea mari beneficii asupra sănătății. Tofu este un aliment preferat de japonezi, care îl includ chiar și în supă (miso).

Dieta japoneză: deserturi sănătoase

Japonezii sunt cumpătati când vine vorba de desert, aceasta bombă calorică, ce ne poate aduce lejer între 300 și 500 de calorii la o singură masă. În loc de prăjituri sau ciocolată, japonezii preferă fructe, pe care le taie felii și le aseaza pe o farfurioară.

 

Share this article
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO