Facebook îşi îmbunătăţeşte motorul de căutare cu ajutorul Inteligenţei Artificiale
Facebook anunţă că funcţia de căutare disponibilă utilizatorilor săi vă furniza rezultate mai relevante cu ajutorul inteligenţei artificiale. Folosind algoritmi ce ţin de inteligenţa artificială, Facebook va putea înţelege mai bine atât cuvintele cheie folosite de utilizatori, cât şi conţinutul fotografiilor. AI-ul analizează imaginile şi poate recunoaşte obiectele, ajutând Facebook să returneze rezultate mult mai corecte, precizează News.ro.
Spre exemplu, o căutare după „imagini cu portocale roşii” va afişa imaginile în care AI-ul a recunoscut fructul respectiv. Este o caracteristică a inteligenţei artificiale pe care Google şi Apple o folosesc deja în unele din produsele lor.
Inteligenţa artificială nu va deveni unicul element care contribuie la returnarea unor rezultate relevante. Algoritmul Facebook pune la lucru atât Inteligenţa Artificială, cât şi un sistem de sortare a informaţiilor pe baza altor elemente: titlurile, descrierile, locaţia imaginilor etc.
Joaquin Quiñonero Candela, directorul departamentului responsabil cu aceste boi „tehnologii”, spune că Facebook rulează 1,2 milioane de experimente ce privesc AI-ul în fiecare lună.
Deocamdată, noile funcţii de inteligenţă artificială au fost aplicate doar imaginilor şi sunt disponibile numai utilizatorilor din Statele Unite. Facebook va lansa ulterior această tehnologie la nivel global şi o va integra şi pentru conţinutul video.