Facebook lansează un proiect de jurnalism în colaborare cu organizaţiile de media
Facebook a lansat „Proiectul Jurnalism” (The Facebook Journalism Project) prin care reţeaua de socializare încearcă să îşi îmbunătăţească atât relaţia cu organizaţiile de media cât şi imaginea după scandalul „ştirilor false” din preajma alegerilor americane.
Ca parte din noul proiect, Facebook a transmis că se va concentra pe îmbunătăţirea formatelor curente de prezentare a informaţiilor, precum Live, 360 şi Instant Articles, informează Reuters, citat de News.ro.
Facebook a mai transmis că va testa o nouă funcţie pentru Instant Articles prin care cititorii vor putea vedea mai multe articole simultan, într-un pachet, de la organizaţiile de media preferate.
Reprezentanţii companiei au mai spus că vor colabora cu organizaţii de media pentru a promova „alfabetizarea în privinţa ştirilor” şi pentru a ajuta utilizatorii să decidă ce surse sunt de încredere, în timp ce vor continua să depună eforturi pentru reducerea numărului de ştiri false.
Compania Facebook a fost criticată în ultimele câteva luni pentru că nu a luat măsuri suficiente pentru a rezolva problema ştirilor false distribuite pe platforma sa în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale din Statele Unite ale Americii.
„Suntem foarte interesaţi să ne asigurăm că un mediu sănătos pentru ştiri şi jurnalismul pot progresa”, a scris Fidji Simo, director de produs al Facebook, într-un mesaj publicat pe blog.
Facebook a mai anunţat că va explora introducerea pauzelor publicitare în materialele video obişnuite. Compania a testat anterior formatul reclamelor pentru Facebook Live.
Lansarea „Proiectului Jurnalism” a avut loc la mai puţin de o săptămână după ce compania a anunţat că îl angajează pe Campbell Brown, fost reporter şi prezentator al CNN, pentru a conduce echipa de parteneriate media.