Messenger, de la Facebook, va avea de-acum şi o versiune pentru copii
Facebook tocmai a lansat Messenger Kids, o versiune a aplicaţiei Messenger creată special pentru copii cu vârste între 6 şi 12 ani, ceea ce înseamnă că la cei peste 1,3 miliarde de utilizatori Messenger, se vor alătura în curând mulţi alţii.
Reprezentanţii companiei spun însă, conform The Verge, că nu veniturile directe şi numărul mare de utilizatori reprezintă motivul lansării acestei aplicaţii, ci mai degrabă îmbunătăţirea relaţiei copil-părinte în mediul online.
Noua aplicaţie, care funcţionează similar cu versiunea standard a programului, se concentrează pe comunicarea scrisă şi video, nu necesită un cont de Facebook din partea copiilor, nu va colecta datele personale ale copiilor pentru a afişa reclame, va include mai multe tipuri de filtre, emoticoane, efecte de sunet şi opţiunea de video chat.
Sună bine, nu-i aşa? Mai ales că această aplicaţie garantează 100% protecţia copilului. Concepută a fi în conformitate cu Children’s Online Privacy and Protection Act (COPPA), Messenger Kids poate fi descărcată doar de către un părinte (Apple AppStore), care controlează lista de contacte a copilului.
,,Messenger for Kids este încărcat de funcţii pentru ca cei mici să interacţioneze cu alţi oameni pe care îi iubesc. Imediat după ce contul lor a fost definit de un adult în aplicaţie, părinţii se autentifică cu propriul cont, (urmând să fixeze apoi detaliile de contact pentru copil), copiii pot iniţia sesiuni de video-chat unu la unu sau dialoguri video în grup cu persoanele aprobate de către părinţi. Ecranul principal al aplicaţiei include într-un singur loc persoanele cu care au voie să comunice şi un sistem prin care află dacă respectivele persoane sunt online”, descriu reprezentanţii Facebook pe blogul companiei mecanismul programului şi punctând un lucru esenţial, acela că Messenger Kids ajută la prevenirea interacţiunilor copilului cu indivizi necunoscuţi de pe internet.
Pentru început, Messenger Kids este disponibil doar în SUA, urmând ca în curând compania să-l introducă şi în alte ţări.