O nouă funcţie de la Facebook pentru ştiri personalizate?
”Featured Topic”, aşa se numeşte cea mai nouă funcţie testată de Facebook pentru News Feed (lista actualizată de ştiri), aflăm de pe news.ro.
Această nouă funcţie, care se află încă în testări, are rolul de a ajuta utilizatorii să descopere ştiri care pot fi relevante pentru ei. Pe lângă accesul la ştiri personalizate, un alt scop al introducerii ”Featured Topic” ar fi şi acela de a-i motiva pe oameni să petreacă cât mai mult timp pe Facebook. Potrivit unui exemplu oferit de Reuters, fiecare subiect ce ar urma să fie selectat include câteva propoziţii privind subiectul respectiv, un link către un articol şi o fotografie.
Facebook-ul nu este singurul care încearcă să ofere utilizatorilor linkuri personalizate către informaţii, Twitter Inc. şi Snapchat Snap Inc. oferă deja modalităţi competitive de a găsi astfel de ştiri.
Şi nu este nici prima dată când Facebook face modificări în News Feed.Compania este cunoscută pentru schimbările frecvente pentru care testează îndelung potenţiale caracteristici ale funcţiilor înainte de a le face publice. Unul din exemple este cel din mai 2016, când Facebook a schimbat procedurile din spatele secţiunii „Trending Topics„, după ce în presă s-a spus că Facebook ar fi eliminat anumite ştiri despre conservatori.
Începând din iarnă, Facebook a lansat şi o serie de schimbări menite să elimine ştirile false şi pe cele cu clickbait, aşa cum au fost cele apărute înainte de alegerile prezinenţiale din America 2016.
Nu se ştie deocamdată când va fi lansată oficial noua funcţie, însă cunoscând timpul îndelungat alocat de cei de la Facebook pentru testarea oricărei funcţii, va ma dura cu siguranţă ceva timp.