Playboy se alătură mişcării #DeleteFacebook
Cooper Hefner, directorul de creaţie al revistei Playboy a anunţat că publicaţia se retrage de pe Facebook: „Regulile Facebook privind conţinutul şi politicile corporative continuă să contrazică valorile noastre”.
Noaptea trecută, directorul de creaţie al revistei Playboy, Cooper Hefner a anunţat printr-un tweet că publicaţia şiu-a şters contul de Facebook. „Am încercat să ne adaptăm vocea platformei care, în opinia noastră continuă să fie reprezinvă sexual”, a mai spus el în declaraţie. „Am învăţat din întâmplările recente, acelea conform cărora Facebook s-a amestecat în alegerile libere din SUA, lucru care ne demonstrează că grijile noastre privind datele utilizatorilor sunt întemeiate. Mai mult de 25 de milioane de utilizatori sunt fani Playboy, ceea ce ne-a întărit ideea că trebuie să ieşim de pe platforma Facebook”.
We are stepping away from Facebook pic.twitter.com/4yFIdk2eDE
— Cooper Hefner (@cooperhefner) 28 martie 2018
Traficul Playboy este de aproximativ 4 milioane de vizitatori unici, unii dintre ei venind din Facebook. Însă, în ultima vreme, publicaţia a depus eforturi de a se adapta situaţiei, mai ales după ce Facebook a restricţionat traficul pe paginile editorilor.
Atunci când Playboy a adoptat politica „fără nuduri pe copertă” în 2014, unul dintre motive a fost acela de a se alătura standardelor comunităţii de pe platformă (în 2014 mare parte din traficul Playboy venea de pe Facebook). Însă, în 2017, când Cooper Hefner a devenit ocupantul postului de director de creaţia, politica revistei s-a schimbat şi nudurile au revenit pe copertă.
„Nuditatea nu a fost niciodată o problemă pentru că nuditatea nu este o problemă. Astăzi, ne luăm identitatea înapoi şi ne revendicăm poziţia”, a scris la vremea respectivă Hefner într-o declaraţie pe Twitter, când a anunţat că nudurile se vor reîntoarce pe coperta revistei veche de 64 de ani.
Mişcarea Playboy este ultima dintr-o serie de mari companii care au renunţat la Facebook după dezvăluirile conform cărora Cambridge Analytica a abuzat de datele utilizatorilor pentru a-şi viza alegătorii în cursa prezidenţială din SUA în 2016 în numele campaniei Trump. Tesla şi Space X şi-au şters paginile de Facebook, iar fondatorul companiei WhatsAspp, deţinută de Facebook, Brian Acton a declarat că este susţinător al mişcării #DeleteFacebook.
Probabil nu are nici o valoare această decizie, atâta vreme cât Playboy are în continuare activă pagina de Instagram, companie deţinută tot de Facebook. Contul de pe Instagram numără 6,4 milioane de followers.