Moneda Libra Facebook ar putea schimba comerțul și finanțele la nivel global, devenind o nouă modalitate prin care oamenii pot trimite bani și pot face plăți.
Facebook anunță lansarea oficială a monedei Libra în iunie anul viitor.
Dar ce este moneda Libra facebook?
Libra este o criptomonedă dezvoltată de Facebook. Compania a anunțat că Libra va face ca transferul online de bani să fie mai rapid și mai ieftin și va îmbunătăți accesul la serviciile financiare, în special în cazul acelor oameni care nu au conturi bancare sau care nu au acces la internet banking.
Cum va funcționa moneda Libra Facebook?
Libra va fi construită pe o platformă de securitate, numită Libra Network. O astfel de platformă are la bază o serie de servere care înregistrează și validează fiecare tranzacție efectuată pe rețea.
Spre deosebire de alte rețele de criptomonede care permit oricărui server să intre în rețea, Libra Network este o platformă de securitate pentru care vei avea nevoie de „permisiune”, ceea ce înseamnă că numai anumite servere se pot conecta la rețea.
Facebook susține că acest lucru va permite rețelei să funcționeze mai repede în comparație cu alte criptomonede, făcând Libra o practică uzuală de zi cu zi.
Rețeaua este construită dintr-un cod deschis, ceea ce înseamnă că orice dezvoltator va putea să creeze un portofel digital sau alt instrument pentru a utiliza Libra în partea superioară a rețelei.
Citește și: Bitcoin: ce trebuie să ştii înainte să intri pe piaţa criptomonedelor
Cine va controla moneda Libra Facebook?
Deși Facebook a creat și dezvoltat infrastructura pentru Libra, nu se va ocupa și de managementul monedei digitale. În schimb, o organizație non profit independentă, numită Libra Association va controla lansarea și va guverna moneda.
Libra Association reprezintă un consorțiu de companii non profit din întreaga lume, cu sediul la Geneva. Are 28 de membri fondatori, inclusiv companii financiare, din domeniile tehnologiei, telecomunicațiilor, capitalului de risc, dar și organizații non profit. Printre membri se numără Paypal, Lyft, Coinbase și Mercy Corps. Asociația speră să adune 100 de membri până la lansarea monedei Libra Facebook.
Asociația va avea două roluri principale : Membrii organizației vor opera serverele pentru a asigura funcționarea Libra Network, iar Libra Association va gestina rezerva de capital ce va susține Libra, asigurându-i stabilitate.
Cum va rămâne moneda Libra Facebook stabilă?
Facebook susține că valoarea Libra va fi mai puțin volatilă decât în cazul Bitcoin, deoarece va fi susținută din spate de monede reale. Însă, spre deosebire de alte „monede stabile”, valoarea Libra nu va fi fixată la o singură monedă fizică (Coinbase, de exemplu, oferă o paritate fixă de 1 la 1 la valoarea dolarului american).
În schimb, Libra va fi susținută 1:1 de un „coș” de rezervă de depozite bancare în monedă fiduciară, inclusiv dolar, euro, yen japonez, și de securitate guvernamentală. Acest lucru înseamnă că valoarea sa va fi relativă în raport cu moneda cu care va varia.
Ce este Calibra?
Calibra este o subsidiară a Facebook, creată pentru a dezvolta produse și pentru a furniza servicii financiare folosind Libra.
Primul produs al diviziei va fi Calibra Wallet, un portofel digital ce le va permite utilizatorilor să depoziteze Libra și să trimită către prieteni ca și cum ar trimite un mesaj scris. Calibra Wallet va fi o aplicație de sine stătătoare la care te vei putea conecta cu Facebook Messenger sau WhatsApp. Alte companii și entități vor putea, de asemenea, să dezvolte portofele și alte instrumente pentru a utiliza Libra în rețea.
Pentru a ne proteja intimitatea, Facebook plănuiește să păstreze subsidiara calibra independentă. Compania susține că nu vor fi făcute public informații legate de conturile clienților sau datele lor financiare pe Facebook, cu excepția unor circumstanțe limitate, cum ar fi prevenirea fraudei sau pentru respectarea legii, sau dacă utilizatorii au fost de acord cu schimbul de date.
Ce câștigă Facebook din asta?
Facebook se așteaptă ca subsidiara Calibra să genereze mai multe tranzacții între utilizatori și business-uri pe platforma sa, ceea ce va genera mai multe venituri din publicitate pentru Facebook. Compania speră ca eventual să ofere mai multe servicii financiare și să creeze noi fluxuri de venituri prin intermediul Calibra. În plus, Facebook mai spune că nu va folosi datele personale ale utilizatorilor Calibra pentru targetarea de publicitate.