Ultima invenţie a lui Mark Zuckerberg
În urmă cu doar două zile, Mark Zuckerberg a dezvăluit o nouă cască de realitate virtuală, Oculus Go, ”un nou tip de cască autonomă care nu necesită conectarea la un telefon sau cablu”, după cum o descrie fondatorul Facebook.
Creată din dorinţa de a dezvolta această tehnologie pentru publicul larg, Oculus Go este practic un dispozitiv all-in-one care face ca VR (Virtual Reality) să fie mult mai accesibil oamenilor reprezentând un salt imens spre ceea ce înseamnă confort, claritate vizuală şi uşurinţă în utilizare.
Prevăzut cu un ecran LCD de înaltă rezoluţie şi difuzoare încorporate pentru a oferi acel „sunet spaţial„, Oculus Go este, aşa cum precizează Zuckerberg , ”punctul de echilibru” între realitatea virtuală experimentată pe smartphone şi cea obţinută cu ajutorul calculatoarelor performante. Spre deosebire de căştile Oculus Rift şi Vive, de la HTC, noua cască oferă, aşadar, posibilitatea de a călători într-o altă realitate fără a fi conectat la un calculator.
„Sunt mai implicat ca oricând în viitorul realităţii virtuale„, a declarat Mark Zuckerberg în cadrul unei conferinţe desfăşurată la San Jose, California. ”Ne aşteaptă un drum dificil, dar realitatea virtuală ne va schimba modul de a vedea lumea şi ne va îmbunătăţi viaţa”, a mai spus executivul Facebook, care visează “ca un miliard de oameni să poată accesa realitatea virtuală”.
Oculus Go va fi disponibil pe piaţă începând cu anul viitor şi va costa doar 199 de dolari. Dispozitivul lui Zuckerberg va concura cu alte seturi de căşti existente deja pe piaţă, cum este Google Daydream View, care necesită însă un smartphone.