Facebook aduce Augmented Reality în viaţa de zi cu zi
Augmented Reality este un termen cu care ar trebui să ne obişnuim destul de repede. Dacă anul trecut Virtual Reality a avut parte de publicitate, noua conferinţă Facebook a anunţat intenţiile lui Mark Zuckerberg de „a creşte” tehnologia AR.
Augmented Reality, pe înţelesul tuturor, se foloseşte de nişte de filtre de la SnapChat care te transformă în Căprioară, Îngeraş sau Minion, dar de data aceasta sunt aplicate pe Facebook. Totuşi, diferenţa dintre platforma lui Zukerberg şi Snapchat este dată de numărul de utilizatori şi poate cel mai important aspect este legat de „libertatea de a-ţi personaliza faţa”.
Mai mult decât atât, proiectul Facebook AR ţine şi de vizualizarea în timp real, cu ajutorul reţelei de socializare, al unor informaţii utile de poziţionare, cum ar fi cel mai scurt drum până la restaurantul preferat – prin ochii lui Terminator.
Un al treilea proiect Facebook, anunţat la conferinţa F8 de acum câteva zile, este legat de vizualizarea obiectelor 3D în spaţiu. Astfel, poţi juca şah cu prietenul tău din Australia pe o masă virtuală, chiar la tine în sufragerie sau, după cum a spus chiar Zukerberg: „De ce să îţi cumperi un televizor real? Poţi plăti 1$ pe o aplicaţie de TV şi vei vedea programul, în camera ta, pe perete”.
Facebook dă astfel o lovitură de graţie giganţilor din industria AR, mizând pe puterea reţelei de socializare, liberalizarea producţiei de conţinut, dar nu în ultimul rând, şi pe faptul că foarte mulţi utilizatori au Facebook-ul deja instalat pe mobil.
Anunţul lui Zukerberg va impulsiona producţia de creaţie de conţinut Augmented Reality şi va deschide metode noi de promovare. Un exemplu folosit de inventatorul Facebook este acela al unei „feţe specifice” Nike care îţi arată cât ai alergat.
Anul trecut Facebook a anunţat susţinerea filmărilor 360, ceea ce a dus la „o explozie” a acestora în social media, deci anul următor va fi, probabil, anul Augmented Reality.