Google îşi schimbă în mod radical homepage-ul pentru prima dată din 1996
Celebra pagină de Google, cu logo-ul său colorat şi caseta de căutare unică, pe un fundal alb, va fi supusă unei schimbări radicale pentru prima dată de la lansarea sa în 1996, anunţă reprezentanţii companiei americane.
În locul homepage-ului minimalist actual utilizatorii vor vedea “module cu lucruri precum spoturi sportive, ştiri de top, videoclipuri captivante, muzică nouă, povestiri pe care să le citiţi şi multe altele”, spune Shashi Thakur, vicepreşedinte de inginerie la Google, care explică că aceste feed-uri de informaţii personalizate nu se vor mai baza doar pe interacţiunea utilizatorului cu Google ci şi pe factori de informare privind zona din care provine utilizatorul sau chiar din întreaga lume.
Conform The Guardian, aceste feed-uri de informaţii personalizate, care au reprezentat „un sprijin pentru aplicaţiile mobile Google pentru Android şi iOS începând cu 2012, alături de o pagină home-screen pe smartphone-urile şi tabletele Google Nexus şi Pixel„, vor deveni parte integrantă din experienţa web.
Implementarea acestei personalizări pentru fluxul de date, creată pe baza modelului Google Now, a fost făcută, spun reprezentanţii companiei, utilizând „algoritmi de învăţare avansaţi„.
Dacă ne aducem aminte, Google a avut cândva o pagină de pornire personalizată numită iGoogle, care semăna cu alte portaluri web şi care a fost disponibilă din mai 2005 până în noiembrie 2013. Dar iGoogle putea fi folosit doar de către cei care erau logaţi şi selectau să utilizeze iGoogle.
Aşa încât, ceea ce face acum compania este fără precedent, o schimbare care “va transforma Google aproape instantaneu în cel mai mare portal web disponibil”, după cum cred cei de la The Guardian. Aceste schimbări vor fi lansate zilele următoare în SUA şi în următoarele două săptămâni pe plan internaţional.