Iată cum ar putea arăta harta transportului public în viitor
O companie americană a pus bazele unui sistem de transport ce va conecta întreaga lume prin intermediul unor mijloace de transport ce vor funcţiona cu energie solară şi se vor deplasa prin interiorul unui tub pneumatic, după cum anunţă inverse.com.
Sistemul de transport Hyperloop pare despins din filmele SF, însă este destul de aproape de realitate, fiind sponsorizat de un miliardar american, cel care a creat prima companie de zboruri spaţiale private precum şi maşinile electrice Tesla.
Inventatorul proiectului, Elon Musk a declarat că „este o combinaţie între un avion Concorde, un proiectil electromagnetic şi o masă de hochei aeriană”. Astfel, vehicolul va avea o formă aerodinamică, va pluti şi va fi propulsat şi accelerat cu ajutorul unor magneţi. După aceste declaraţii, pasionaţii de tehnologie au făcut o schiţă a proiectului care arată că este vorba de un tub montat pe piloni ce va forma o buclă închisă între două puncte de destinaţie. Nişte turbine uriaşe vor pompa aer în tub pentru a deplasa capsulele cu călători, un lansator electromagnetic îi va oferi viteză şi tot nişte magneşti vor frâna capsulele.
Proiectul transportului Hyperloop a fost expus în 2013, însă acum este destul de aproape de a fi relizat.
Compania Hyperloop One a selectat deja 35 de echipe finaliste care ar putea participa la această provocare globală.
Planul este de a introduce trei rute între trei regiuni din lume care vor intra în producţie şi vor fi finalizate în următorii cinci ani. Hyperloop One vrea să conecteze oraşe în regiuni individuale şi, eventual, să conecteze aceste regiuni între ele pentru a crea o reţea gigant.
Astfel, pe viitor, harta transportului public ar putea arăta ca în imaginea articolului, o hartă a metroului lunii desenată în 2003 de către Mark Ovenden care şi-a imaginat cum ar arăta un sistem de metrou global, inspirându-se din harta metroului londonez.
Pare o idee din viitor, însă fiind un mijloc de transport de mare viteză, reţeaua Hyperloop ar putea conecta oraşele lumii într-un mod similar. În proiect, Hyperloop ar trebui să meargă cu o viteză medie de 1200 de kilometrii pe oră ceea ce va permite pasagerilor să călătorească de la San Francisco la New York (prima magistrală ce urmează să intre în producţie) în aproximativ 35 de minute, deşi în mod normal, cu trenul, acesta este un drum de 8 ore, iar cu maşina, de aproximativ 6 ore.
O astfel de reţea va însemna o economie enormă de timp ce ar putea da o nouă formă economiei globale, iar o astfel de reţea ar putea face tranzitul dintre Europa şi Asia o chestiune de câteva ore.