Măştile anti-poluare, un nou trend
V-aţi găndit că măştile anti-poluare ar putea fi un accesoriu vestimentar indispensabil? Unii designeri le-au introdus, în ultimii ani, în colecţiile lor, mai cu seamă cele prezentate la săptămâna modei de la Beijing iar acum iată cum compania suedeză Airinum a lansat M90, “urban breathing mask”, o serie limitată de măşti “care reinventează modelul de camuflaj militar suedez”, după cum scrie pe site-ul companiei.
Create din materiale rezistente, prin care se poate respira uşor, de dimensiuni ajustabile, uşor de spălat, în combinaţii de culori ce pot fi asortate la mai multe tipuri de vestimentaţie – astfel arată măştile Airinum, ce au preţuri între 65 şi 98 de dolari şi care au fost puse deja în vânzare în mai mult de 50 de ţări.
Proiectul Airinum este însă mai mult decât un segment fashion care încearcă să îmbine utilul cu frumosul, este o invitaţie la a conştientiza impactul pe care-l poate avea poluarea aerului asupra noastră.
În ţările asiatice, astfel de măşti pot fi văzute peste tot, casa de modă britanică Burberry fiind cunoscută pentru comercializarea lor în astfel de ţări.
Având în vedere faptul că piaţa pentru aceste accesorii a crescut în ultimii ani (brandul britanic Freka deţinând monopolul pentru multă vreme), dar şi faptul că acestea sunt simboluri puternice cu privire la poluarea aerului şi la dreptul de a protesta, s-ar putea oare ca măştile anti-poluare să devină un trend..