Despre yachturi si despre sporturile legate de navigaţie se pot scrie multe. Despre designerii de yahturi, se află mai puţine amănunte deoarece aceşti oameni nu sunt la fel de vizibili precum modelele pe care le lansează la apă.
Unul dintre aceşti designeri, Dani Santa Vives, din Barcelona, a prezentat de curând un prototip de yacht ce îţi taie răsuflarea. The Aquila a fost botezată creaţia sa, un yacht ce îşi propune „să facă valuri” folosind vele capabile să capteze energia solară. The Aquila reprezintă conceptul de lux al unui yacht de 50 de metri ce poate acomoda pana la 10 persoane plus echipajul. Velele sunt fabricate dintru-un material foarte flexibil, semiconductor ce foloseşte cupru, indiu, galiu şi seleniu. Puterea pe care acest material o generează încarcă bateriile din interiorul vasului şi astfel generează toată energia electrică necesară yachtului.
Proiectul s-a născut din ideea de a crea o nouă generaţie de yachturi pentru navigaţie ce pot funcţiona numai cu energie solară. The Aquila foloseşte în acelaşi timp şi energia generată de vânt. Dani Santa Vives a declarat despre proiectul sau că este un design inspirat din tehnologia bio pentru a sparge barierele tradiţionale legate de construcţia yachturilor.
Este proiectat având un pod mobil ce se deschide pentru a oferi pasagerilor o experienţă incredibilă asupra oceanului, o zonă spaţioasă cu piscină unde se poate face plajă şi se poate înota, precum şi multe alte facilităţi de lux. O caracteristică specială a acestui yach o reprezintă ferestrele inteligente ce sunt mobile şi oferă pasagerilor controlul total asupra spaţiului şi mediului în care se află. Aceste ferestre ajută la îmbunătăţirea eficienţei energiei prin controlul strict asupra cantităţii de lumină, strălucire şi căldură ce pătrund în interiorul yachtului.
The Aquila a fost conceput cu câte un garaj spaţios de ambele părţi în care pot încăpea o barcă de 8 metri, jet schiuri şi alte vehicule de apă.
Designerul spaniol a declarat recent că „atunci când vine vorba despre yachturi cred cu fermitate că proiectanţii lor trebuie să împingă puţin partea estetică şi să-şi asume riscurile. La urma urmei, designul maşinilor a evoluat incredibil de mult în ultimii 50 de ani, aşa că de ce nu ar fi posibil acest lucru şi în cazul bărcilor?”
Nu s-a făcut public costul acestui yacht deocamdată, însă o plimbare cu o astfel de ambarcaţiune probabil că merită toţi banii.