Cea mai importantă competiţie anuală de golf din calendarul Romanian Golf Association, RGA Championship powered by Brit Motor AG, a avut loc sâmbătă, 10 septembrie la Lighthouse în Bulgaria.
În ultimul weekend dinaintea începerii şcolilor, Romanian Golf Association (RGA) a reunit 85 de jucători, membri şi prieteni ai asociaţiei, care au concurat pentru trofeele tradiţionale româneşti, respectiv farfurii din ceramică pictate manual cu multă pricepere de familia Pietraru, artişti ceramişti din judeţul Vâlcea.
Vremea a fost de partea jucătorilor, la fel şi voia bună, dar şi sponsorii evenimentului care au oferit multe premii. Test drive-uri şi vouchere de discount la achiziţia de autoturisme marca Jaguar şi Land Rover din partea sponsorului principal Brit Motor AG, vinuri de seamă din partea Crama Oprişor, sticle de Cava de la Selecciona-Anna de Codorniu, diverse băuturi fine din partea Pernod Ricard, bere din partea Heineken şi produse Bic din gama premium (inclusiv stilouri pentru cei mai mici susţinători ai asociaţiei). RGA a oferit diverse accesorii de golf sub brand propriu.
„Asocierea între Jaguar Land Rover şi golf este una firească. Parteneriatul dintre BRIT Motor AG şi RGA datează de la începutul acestui an şi ne dorim să continuăm această frumoasă colaborare şi în sezoanele viitoare. Mulţumim organizatorilor-echipei RGA şi în special lui Nick Kovacs, gazdelor noastre-Lighthouse Golf and Spa Resort şi nu în ultimul rând mulţumim participanţilor la competiţie”, a declarat Adrian Prodănel, Director General BRIT Motor AG.
„În fiecare circuit, fie acesta profesionist sau de amatori, exista competiţii care sunt cotate cu titlul «Majors», sau daca vreţi, «Grand Slams», aşa cum sunt numite în tenis. Ne-am dorit să respectăm tradiţia şi să avem şi noi o astfel de competiţie în fiecare calendar competiţional şi iată ca am ajuns deja la a doua ediţie şi sperăm la cât mai multe. Îi felicităm pe câştigători şi pe toţi cei care au participat la eveniment şi le mulţumim sponsorilor pentru sprijinul acordat”, a spus la festivitatea de premiere Nicolae Kovacs, Vicepreşedinte şi Secretar General al RGA. „Ne bucurăm că numărul membrilor asociaţiei s-a triplat în acest an şi a ajuns la 110, iar anul viitor sperăm să trecem de bariera de 150. Odată cu această creştere, sperăm că, în măsura în care infrastructura de golf din România ne va permite, să desfăşuram mai multe competiţii în ţară. Sprijinim orice iniţiativă fezabilă pentru dezvoltarea unui teren de golf lângă Bucureşti. Sperăm ca în următorii ani să avem un teren de 18 găuri de calitatea celor pe care jucăm acum în Bulgaria” a concluzionat Kovacs.
Turneul format Stableford a început cu shotgun la ora 9 dimineaţa şi s-a derulat conform planului, fără întârzieri, fapt ce s-a reflectat şi in rezultatele bune ale jucătorilor. Aceştia au fost răsfăţaţi cu produse gastronomice fine şi băuturi pe măsură de cei de la Comtesse du Barry, prieteni ai RGA şi ai golfului românesc.
Au fost oferite premii pentru locurile 1, 2 şi 3 pentru cele patru divizii: A,B,C şi Ladies, precum şi pentru longest drive şi nearest to the pin pentru fiecare divizie în parte, dar şi pentru best dressed golfer. Dar cele mai importante trofee au fost obţinute pentru scorurile brute.
„Felicitări organizatorilor! Mă bucur că am jucat bine. Îmi place farfuria primita. Dar şi mai mult sticla magnum de Cava. Ne vedem şi la ediţia următoare!”, a spus Bruno Negoiţă, unul dintre jucătorii „pe val” ai sezonului 2016 şi, totodată câştigătorul diviziei A cu 37 puncte. Bruno a fost urmat de Raul Berge Vega cu 35 de puncte şi de Dorin Mateiu cu 33 puncte.
Tot pe val în sezonul 2016 a fost şi Carmen Strinu, câştigătoarea diviziei doamnelor (formată din 22 jucătoare) cu 41 puncte şi o scădere de 3.8 puncte de handicap, noul ei handicap fiind 17.5: „A fost o zi frumoasă în care am realizat tot ceea ce mi-am propus. Îmi doream să am un joc frumos şi să scad handicapul. Felicitări pentru organizarea competiţiei RGA Championship 2016 şi mulţumesc tuturor celor care mă susţin. La cât mai multe astfel de competiţii de neuitat!” Locurile doi şi trei au revenit unor alte speranţe ale golfului feminin romanesc, Liliana Veseliu cu 33 puncte şi Anca Pîrvu cu 32 de puncte.
Divizia B a domnilor a fost câştigată cu 36 de puncte de Adrian Prodănel, General Manager al Brit Motor AG, sponsorul principal al evenimentului: „Sunt încântat că am reuşit să câştig locul 1 la categoria B, iar ca ţintă personală mi-am propus să ajung «single digit» până la finalul anului următor”. La o diferenţă de trei puncte, pe locul al doilea s-a clasat Ionuţ Sişu cu 33 de puncte, urmat de Cristian Ţârdea cu 32 puncte.
Divizia C a domnilor a fost condusa detaşat de Dan Cristea cu 38 de puncte, urmat de Manuel Ebner cu 32 de puncte şi Mihai Drilea cu 31 de puncte.
Cele mai bune scoruri brute ale competiţiei au fost obţinute de către Dinu Pescariu, cu 76 de lovituri, urmat de Constantin Marcu cu 80 de lovituri şi respectiv Răzvan Marcu cu 81 lovituri.
Prin această reuşită, Dinu Pescariu şi-a apărat titlul obţinut la prima ediţie a RGA Championship care a avut loc în iunie 2015 şi este Champion Golfer of the Year în cadrul Romanian Golf Association.
La categoria Longest Drive, câştigătorii au fost: Dinu Pescariu (Divizia A), Adolf Baclea (Divizia B), Eduardo Garcia (Divizia C) si Emilia Ţepeş (Divizia Doamne).
La categoria Nearest to the Pin, câştigătorii au fost: Traian Aioniţoaiei (Divizia A), Dragoş Roşca (Divizia C) şi Monica Marcu (Divizia Doamne). Premiul special pentru Nearest Landing with the Drone a mers la juniorul Petru Pazara care a fost alături de toţi jucătorii în timpul competiţiei cu ajutorul unei drone cu care a filmat tot evenimentul.
Au fost premiate de asemenea cele mai bune echipe ale turneului. Câştigători au fost Dinu Pescariu si Carmen Strinu, urmaţi de Stefan Ebner şi Cornel Dănilă, iar pe locul al treilea, Răzvan Marcu şi Ionuţ Georgescu. Premiul Best Dressed Golfer a revenit Roxanei Tănase.
Petrecerea de premiere a avut loc la apus pe superba plaja Bendida din cadrul clubului de golf Thracian Cliffs.
Sponsorii campionatului au fost Brit Motor AG, dealer autorizat Land Rover şi Jaguar din Piteşti şi partener oficial al RGA, Crama Oprisor, Selecciona-Anna de Codorniu, Pernod Ricard, Heineken şi Bic. Ca de obicei, BBTR a oferit suport tehnic pentru competiţie, Wilson Staff a oferit diverse accesorii de golf, iar life.ro a fost partenerul media al evenimentului.
Acest articol face parte din campania Golf Team for Life iniţiată de life.ro cu sprijinul Friedrich Wilhelm Raiffeisen, JLL şi Romanian Golf Association, o campanie de informare asupra beneficiilor jocului de golf, atât cele fizice, cât şi cele economice. Campania va culmina cu evenimentul Golf for Life, care va avea loc pe data de 29 septembrie 2016 la Stejarii Driving Range. Parteneri ai evenimentului sunt Aqua Carpatica, Leonidas, Nespresso, Canah, Rolls, Serve şi Niran Co. Products.