Cât te costă organizarea zilei de naștere într-o ceainărie?
Corina Bernschuz-Marinca este creatoarea unei ceainării în București, Bernschutz&Co Tea, care are deja câteva replici francizate aici și în țară.
Am vorbit cu ea despre moda ceaiului la noi și despre cât de cool și cât costă să organizezi o zi de naștere într-o ceainărie. Iată ce am aflat!
Corina cât costă și ce înseamnă să faci o zi de naștere aici?
Mie mi se pare foarte fain când vine cineva să îmi propună asta, mai ales că locul nostru de la Universitate este aranjat ca o sufragerie, așa încât simți că ai ieșit la a doua ta casă din centru vechi, atunci când îți chemi prietenii acolo.
Câte zile de naștere ai organizat aici în ultimele trei luni?
Dacă mă întrebi despre petreceri mari, aș zice că nu foarte multe. Dar văd că au succes formulele de 4-5 prieteni care se vin la ceainărie exact cum îți spuneam. Vin pentru sentimentul de confort și pentru o familiaritate stylish, știi? O sărbătoare zen în mijlocul orașului este ceva de neașteptat.
Care ar fi costurile?
Noi am invitat oamenii să facă o consumație de 25-30 de lei pentru fiecare invitat și toată lumea primește, în plus față de ce s-ar aștepta, poveștile ceaiurilor pe care le comandă sau despre care le-ar plăcea să afla lucruri.
Unde ți-ai făcut tu ziua de naștere?
La Budapesta, adică în orașul unde s-a născut ideea acestei ceainării.
Eram într-o zi extrem de călduroasă și m-am așezat la un ceai în acest oraș, lucru complet neobișnuit pentru mine, fiindcă nu eram deloc băutoare de ceai. Am primit un ceai spicy și licoarea aceea, crede-mă, a produs o așa plăcere în mine încât m-a convertit, îți dai seama. Pur și simplu am trecut într-o altă dimensiune. Iar locul acesta pe care l-am deschis este serviciul pe care eu l-am adus ceaiului de la Budapesta, care mi-a schimbat viața.
Cu ce temeri ai plecat la drum câtă vreme noi nu avem cultura ceaiului ca britanicii? Aș zice că noi preferăm oricând un vin sau o cafea ceaiului. Cum a fost? Clar și acum aproape 11 ani, când am început eu, cu atât mai mult era.
Sinceră să fiu, deși am structură de om de afaceri, în această situație, când vorbim despre sentimente, mai degrabă, nu am făcut o evaluare la rece. Am avut nevoia de a mă exprima prin povestea asta și nu mi-am mai pus problema afacerii. Tot ce știam era că am asta de spus lumii și pe urmă mai vedem noi.
E adevărat că atunci când am deschis, oamenii intrau cu greu, fiindcă în primul rând, orice ar fi acolo, este foarte scump. Trebuie să știi că am deschis întâi în Smârdan, iar locul acela era aranjat la milimetru să fie sufrageria călduroasă și primitoare de acasă.
Și mă întrebau sincer ce m-a apucat, doar avem vizavi un magazin de rochii de mireasă. Deci, de la ce v-ați luat, doamnă?
Ei, pot să-ți spun acum că exact de la asta am plecat: a fost mai mult decât un business, a fost un sentiment, iar eu aveam oricum abilitatea aceasta de a da naștere lucrurilor. Am o reală bucurie să iau o imagine pe care o am foarte vie în minte și să o aduc în punctul de a deveni reală. Și devine. Așa încât, câteva dintre campaniile pe care le-am creat împreună cu colegii mei de la acea vreme au aduc primele premii pe care le-a primit România la Cannes, la evenimentul dedicat advertising-ului.
Spune-mi care a fost rețeta succesului vostru așa încât să se multiplice în București și în țară?
Oamenii să francizeze ceainăria noastră, Bernschutz & Co. Ideea este că zona aceasta de affordable premium, adică un produs de clasă la un preț mediu, unde ne află noi, nu a fost suficient exploatată. La noi, dacă te interesează să afli povestea a zece ceaiuri sau să știi care sunt poveștile lor, a amestecurilor lor primești asistență pentru fiecare dintre ele. Așa încât am realizat că dacă 10 consumatori de ceai ajung să intre în ceainărie, opt rămân alături de noi.
De unde vă cumpărați voi ceaiurile?
Avem un partener în Germania, oameni care fac asta de 150 de ani, deci am certitudinea tradiției și a unor cunoștințe în materie de selecție și varietate de ceaiuri. Iar pentru mine asta însemn o garanție.