Vânătoarea de Pokemoni a dat lumea peste cap. Nouă isterie mondială aduce sute de oameni în Central Park din New York sau îi face pe americani să stea cu ochii în telefon mai mult decât reţele sociale deja cunoscute : WhatsApp, Instagram, SnapChat, Facebook Messenger, conform SimilarWeb.
Nintendo, celebra companie de jocuri, este cea care a lăsat pe piaţă Pokemon Go: un joc ce foloseşte tehnologia Augmented Reality şi localizarea utilizatorului pentru a pune în diferite locuri din lumea reală creaturi „fantastice”. Trebuie să le capturezi , să le cumperi, să faci schimb cu alţi jucători virtuali sau să rezolvi provocări şi te lupţi cu alţi utilizatori.
Pokemon Go este fratele mai celebru al unei aplicaţii lansate în urmă cu ceva vreme de către compania Niantic numită „Ingress”, ce folosea acelaşi game-play, dar fără aportul drăguţelor personaje.
John Hanke, CEO şi dezvoltatorul Pokemon GO spune în Business Insider despre aplicaţia lor că… „îi face pe utilizatori să meargă mai mult pe jos în căutarea de monştri, să întâlnească alţi oameni pentru a rezolva anumite aventuri din joc şi nu în ultimul rând să fie părtaşi la o aventură urbană”, pentru că, să nu uităm, Pokemon GO este un joc.
Aplicaţia care a strâns peste 2 milione de download-uri în primele zile (şi creşte chiar în timp ce scriu) a fost mai descărcată în SUA, decât celebrul Tinder, comform aceluiaşi SimilarWeb.
Totodată, aplicaţia ajută marile şi micile afaceri. Cum? Proprietarii de business-uri pot cumpără „Lure Modules” care pot să genereze între anumite ore, diferiţi pokemoni virtuali pentru a fi vânaţi, astfel generând trafic în magazine, mall-uri, pub-uri.
Despre o creştere finaciară putem vorbi şi la compania Nitendo care produce în fiecare zi 1.6 milione de dolari doar în SUA, fără să vorbim despre creşterea incredibilă a acţiunilor de la bursă.
Să nu uităm totuşi că această aplicaţie este deţinută de doi titani ai industrei de jocuri: Nitendo care a făcut istorie în industria jocurilor şi Niantic Inc. care face parte din Alphabet, compania ce deţine Google.
Pokemon GO este deja cea mai downlodată aplicaţie şi în Australia şi New Zeelandă, dar deocamdată nu este disponibilă în România. Prima ţară din Europa care va intră sub isteria Pokemon va fi Marea Britanie. Totuşi în ţările în care nu este disponibilă aplicaţia oficial, utilizatorii au găsit diverse metode de a o instala deja pe telefoanele lor mobile.