A zecea ediţie „Vendemmia d’Artista Ornellaia”, interpretată de artistul William Kentridge
Pentru cea de-a zece ediţie a proiectului „Vendemmia d’Artista”, compania Ornellaia a apelat la artistul sud-african William Kentridge, noua etichetă purtând numele „Il Carisma” (Carisma). Desenele lui Kentridge, realizate pe paginile unui vechi registru de casă achiziţionat dintr-un anticariat, vor sta pe sticlele Ornellaia 2015, vin care marchează a treizecea recoltă a cramei toscane.
Artistul sud-african William Kentridge este apreciat la nivel internaţional pentru desenele, filmele, sculpturile şi animaţiile sale, „o analogie poetică a încrâncenatelor evenimente politice contemporane”. Kentridge a creat pentru Ornellaia etichete pentru o serie limitată de 111 sticle de diferite dimensiuni (100 dublu magnumuri, 10 sticle Imperial şi un Salmanazar), dar şi o etichetă special creată pentru sticla „Vendemmia d’Artista Ornellaia” de 750 ml. Pentru a marca aniversarea de 10 ani „Vendemmia d’Artista”, designul etichetei va fi replicat şi pe fiecare sticlă magnum şi pe cutiile de lemn aferente.
Pe 23 mai, 9 dintre sticlele ce poartă etichetele special create de Kentridge vor fi scoase la licitaţie, prin casa Sotheby’s, banii obţinuţi urmând a fi donaţi muzeului „Victoria & Albert” din Londra.
Recolta 2015 a vinului Ornellaia a fost caracterizată, de către enologul Axel Heinz, ca fiind „fără nicio îndoială, una dintre recoltele excepţionale, cu o textură şi intensitate impunătoare, cu un gust dens şi catifelat, pus în valoare de notele balsamice şi de tonurile condimentate… Asemănător oamenilor cu carismă, vinurile din recoltele mari ştiu cum să se îmbunătăţească natural, fără efort, echilibrul lor interior permiţându-le să strălucească fără să facă paradă”.
Proiectul „Vendemmia d’Artista” celebrează caracterul unic al fiecărei recolte Ornellaia. În fiecare an, începând cu 2009 (când a fost lansat Ornellaia 2006), un artist contemporan îşi aduce aportul la realizarea unor etichete speciale, inspirate din cuvinte cheie oferite de enologul cramei. Până în acest moment, cu ajutorul acestui proiect, au fost donate peste 2 milioane de euro către diferite fundaţii şi muzee din întreaga lume.