fbpx

Căutare

Share this article

Ultima descoperire a oamenilor de ştiinţă britanici are legătură cu filmele şi nu cu orice filme, ci cu cele care au succes de box office. Un grup de cercetători este absolut convins că a găsit formula succesului de box office după ce a studiat datele din 6,147 de scenarii de film, pe care le-au trecut printr-o serie de algoritmi, identificând astfel arcul emoţional care face ca anumite filme să aibă succes. Au numit arcul “man in a hole” şi au clasificat filmele, conform The Guardian, în funcţie de şase profiluri sau grupuri emoţionale, care au fost aplicate anterior şi în romane de succes.

”Ar putea fi schimbarea jocului atât pentru producătorii de filme, cât şi pentru public”, a declarat Ganna Pogrebna, profesor de economie comportamentală la Universitatea din Birmingham, care a condus echipa de cercetare. „Ştim că atunci când vorbim de producţia de filme, este un mic grup de oameni care iau decizii pentru spectatori. Încercăm în esenţă să ascultăm privitorul, să vedem ce doreşte el de fapt”.

Aceste grupuri emoţionale ar fi următoarele:

  1. De la sărăcie la bogăţie: o creştere emoţională continuă, aşa cum se vede în filme precum ”The Shawshank Redemption”
  2. De la bogăţie la sărăcie: o cădere emoţională continuă (”Psycho”)
  3. Man in a hole: o cădere urmată de o creştere (”Godfather”)
  4. Icarus: o creştere urmată de o cădere (”On the Waterfront”)
  5. Cenuşăreasa: o creştere, urmată de o cădere urmată de o creştere (”Babe”)
  6. Oedip: o cădere urmată de o creştere, urmată de o cădere (”All About My Mother”)

Studiul a fost publicat de Biblioteca Universităţii Cornell sub titlul ”The data science of Hollywood: Using emotional arcs of movies to drive business model innovation in entertainment industries”, datele folosite la realizarea lui fiind colectate de cercetători dintr-o serie de surse publice precum opensubtitles.org, the-numbers.com şi IMDb. Cu această cercetare, oamenii de ştiinţă speră să ajute companiile de film să fie mai creative, pentru că dacă ştiu că vor avea succes comercial, ar putea avea şi siguranţa de a-şi lărgi portofoliul pentru a produce mai multe filme experimentale.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO