Britanicii au descoperit formula succesului de box office - LIFE.ro
Mergi la conținut

Britanicii au descoperit formula succesului de box office

Ultima descoperire a oamenilor de ştiinţă britanici are legătură cu filmele şi nu cu orice filme, ci cu cele care au succes de box office.
Share this article

Ultima descoperire a oamenilor de ştiinţă britanici are legătură cu filmele şi nu cu orice filme, ci cu cele care au succes de box office. Un grup de cercetători este absolut convins că a găsit formula succesului de box office după ce a studiat datele din 6,147 de scenarii de film, pe care le-au trecut printr-o serie de algoritmi, identificând astfel arcul emoţional care face ca anumite filme să aibă succes. Au numit arcul “man in a hole” şi au clasificat filmele, conform The Guardian, în funcţie de şase profiluri sau grupuri emoţionale, care au fost aplicate anterior şi în romane de succes.

”Ar putea fi schimbarea jocului atât pentru producătorii de filme, cât şi pentru public”, a declarat Ganna Pogrebna, profesor de economie comportamentală la Universitatea din Birmingham, care a condus echipa de cercetare. „Ştim că atunci când vorbim de producţia de filme, este un mic grup de oameni care iau decizii pentru spectatori. Încercăm în esenţă să ascultăm privitorul, să vedem ce doreşte el de fapt”.

Aceste grupuri emoţionale ar fi următoarele:

  1. De la sărăcie la bogăţie: o creştere emoţională continuă, aşa cum se vede în filme precum ”The Shawshank Redemption”
  2. De la bogăţie la sărăcie: o cădere emoţională continuă (”Psycho”)
  3. Man in a hole: o cădere urmată de o creştere (”Godfather”)
  4. Icarus: o creştere urmată de o cădere (”On the Waterfront”)
  5. Cenuşăreasa: o creştere, urmată de o cădere urmată de o creştere (”Babe”)
  6. Oedip: o cădere urmată de o creştere, urmată de o cădere (”All About My Mother”)

Studiul a fost publicat de Biblioteca Universităţii Cornell sub titlul ”The data science of Hollywood: Using emotional arcs of movies to drive business model innovation in entertainment industries”, datele folosite la realizarea lui fiind colectate de cercetători dintr-o serie de surse publice precum opensubtitles.org, the-numbers.com şi IMDb. Cu această cercetare, oamenii de ştiinţă speră să ajute companiile de film să fie mai creative, pentru că dacă ştiu că vor avea succes comercial, ar putea avea şi siguranţa de a-şi lărgi portofoliul pentru a produce mai multe filme experimentale.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora