Cine este fondatorul Massimo Dutti? Și cum a ajuns un puști rebel ce dormea pe stradă să creeze un brand de modă atât de renumit?
Fondatorul Massimo Dutti a fost Armando Lasauca, un tânăr rebel ce a creat un brand cu aromă italienească, dar 100% spaniol. Cum a ajuns Massimo Dutti un brand atât de renumit și care este povestea din spatele lui?
Despre Massimo Duti, aproape toată lumea știe că este un brand de modă spaniol ce aparține grupului Inditex, grup fondat de Amancio Ortega, cel care a gândit și realizat brandul Zara. Dar de unde vine Massimo Dutti?
Așa cum spuneam fondatorul acestei companii a fost Armando Lasauca. Un student mediocru, rebel, fără nici o recunoaștere care, cu ajutorul tatălui său a reușit să se angajeze ca vânzător de cămăși la Barcelona. Pentru a ajunge la job, tatăl său i-a pus la dispoziție o mașină și i-a plătit primele cinci nopți la un hotel. La vârsta de numai 19 ani, cumva singur pe lume, a început să vândă cămăși în marele oraș spaniol. Nu cunoștea locurile și obiceiurile, el fiind din Madrid și nici nu avea idee despre cum se negociază prețurile. Astfel a ajuns repede să vândă și să doarmă pe stradă. Ceea ce însă avea din plin, erau prezența de spirit și carisma, două calități ce l-au ridicat foarte repede la rangul de foarte bun vânzător. Astfel a ajuns inițial reprezentant al unei firme de vânzări și, ulterior, distribuitor. Prin urmare, în scurt timp i-a venit ideea de a crea un magazin în care să-și vândă cămășile, sub un brand și cu un concept atractiv.
Cum s-a născut Massimo Dutti și cine este fondatorul lui?
Cu această idee în cap, Armando Lasauca a început să caute ateliere de croitorie și furnizori care să-i asigure marfa noului său magazin. În 1985, Armando deschide primul magazin Massimo Dutti în Barcelona.
Acest nume provine de la propria lui poreclă, de vreme ce, în copilărie, cei apropiați îi spuneau Armandutti. De aici a venit numele „Dutti”. Iar „Massimo” era o vorbă pe care el obișnuia să o spună atunci când povestea entuziasmat despre noul său proiect ce urma să fie „lo maximo”.
Ceea ce mulți însă nu-și amintesc este că, la început, aceste magazine urmau un principiu, acela de a vinde cămăși pentru domni, în două sau trei modele, pe anumite variațiuni de culoare și țesătură. În plus, aveau un preț accesibil.
Primii ani ai magazinului au fost foarte grei. Armando a trebuit să facă față unei firme ce mergea pe pierdere. Au fost nenumărate ocazii la început, când nu a avut bani să-și plătească angajații.
Însă tenacitatea și răbdarea sa au câștigat până la urmă și astfel a reușit să construiască un brand semnificativ să vândă inclusiv pentru Casa Regală a Marii Britanii.
Citește și:
Cum a ajuns pe același palier cu Zara?
Armando Lasauca a ieșit din companie la foarte scurt timp după ce a mai deschis un magazin și chiar a creat un sistem de franciză. În foarte puțin timp, acest antreprenor a vândut francize în jumătate din întreaga Spanie. Interesant este că a reușit să pună bazele unui brand atât de important, cunoscut în lumea întreagă, fără să investească în publicitate. Deși trebuie să ne amintim că, din 1991, se află în administrarea grupului Inditex.
Această integrare în cel mai mare grup textil galician, a avut loc la începutul anilor ’90.
Odată cu trecerea timpului, în magazinele Massimo Dutti au fost incluse și alte obiecte vestimentare, de la modele pentru femei și copii și până la obiecte de uz casnic.
Astăzi, brandul Massimo Dutti este prezent în peste 50 de țări și numără peste 600 de magazine. În plus, fiecare detaliu este atent observat: de la elaborarea obiectelor de îmbrăcăminte, până la decorarea magazinelor și grija față de sugestiile și reclamațiile clienților.
Ce s-a ales de fondatorul Massimo Dutti?
În același an în care compania a fost cumpărată de Inditex, Lasauca a demisionat din funcția de președinte din cauza unor dezacorduri cu noua conducere. Deși un timp și-a menținut participarea în menținerea capitalului firmei, în 1995 și-a vândut întreaga companie.
Dar, în loc să trăiască din veniturile generate de vânzarea companiei sale, a decis să se instruiască și să se dedice sectorului imobiliar, creând o nouă companie, Grupo aFinance.