Cine şi-ar putea dori un vin inspirat de ”Povestea slujitoarei”?
”Binecuvântat să fie fructul!”, îşi surează personajele în ”Povestea slujitoarei”, serialul fenomen ce descrie un viitor distopic unde femeile sunt transformate în sclave sexuale obligate să poarte în pântece copiii altora. Nu acelaşi lucru putem spune despre colecţia de vinuri inspirată de ”Povestea slujitoarei”, pe care MGM şi producătorul de vinuri Lot18 au lansat-o de curând dar pe care au anulat-o imediat din cauza reacţiilor dure din social media.
Seria de vinuri promoţionale „special create pentru a evidenţia personalităţile” personajelor principale din serialul amintit – Offred (Elisabeth Moss), Ofglen (Alexis Bledel) şi Serena Joy (Yvonne Strahovski) – a fost retrasă la doar câteva ore de la lansare, utilizatorii din online, mai ales cei de pe Twitter, ripostând vehement împotriva acestui lucru.
Ideea comercializării vinurilor pe bază de viol, abuz şi opresiune a femeilor (temele principale ale acestui film bazat pe cartea cu acelaşi nume a lui Margaret Atwood) nu a fost agreată deloc de internauţi, care i-au taxat drastic pe cei de la MGM şi Lot18. ”Poţi transforma violul într-o copie de marketing?”, se întreabă un utilizator. ”Încep să cred că extratereştrii au eliberat o substanţă chimică în aprovizionarea cu apă, care face ca întreaga lume să fie stupidă”, scrie un altul.
”Binecuvântat să fie rodul eforturilor capitaliste în întregime greşite!”, notează un internaut, în timp ce altul spune: ”În sfârşit, un produs care combină tot ce urăsc mai mult: vinul, marketingul, capitalismul neânfrânat şi o patriarhie autoritară distopică care înrobeşte femeile”.
Deocamdată, Lot18 nu a răspuns în nici un fel la comentariile pe care oricine fan al serialului le înţelege perfect. Şi dacă mai pui la socoteală că majoritatea femeilor nu au voie să bea vin în Republicii Galaad, chiar te întrebi la ce se vor fi gândit producătorii atunci când au creat acestă colecţie de vinuri?