După 6 ani de UnVinPeZi, am învăţat despre vin cât alţii într-o viaţă
În februarie 2012, am primit un misterios email, de la Grupul Mediafax, cu propunerea de a mă alătura unui proiect online de marketing şi vânzări de vin. După trei luni de pregătiri intense, pe 7 iunie 2012, se lansa UnVinPeZi.ro. Deşi site-urile de tip „daily deal” nu erau un lucru nou în Europa sau America, decizia de a lansa în România un asemenea concept, mai ales în domeniul vinului, a fost una extrem de curajoasă. Sincer să fiu, acesta este şi motivul pentru care am acceptat, împreună cu alţi şase bloggeri de vin, să particip la acest proiect. Sunt convins că am simţit cu toţii, încă de la bun început, că avem şansa de a fi nişte deschizători de drumuri.
Au trecut 6 ani, timp în care UnVinPeZi.ro a dovedit, în ciuda unui climat economic ostil, că este cel mai important proiect online din industria românească de vin, atât datorită forţei sale de promovare, cât şi datorită cifrelor de vânzări realizate. Îmi place să cred că textele scrise de „bloggerii UnVinPeZi” au atras către universul vinului destui cititori, care mai întâi au cumpărat vin pentru a-l încerca, pentru ca mai apoi să se transforme în clienţi fideli ai site-ului.
Cineva m-a întrebat: de ce scriu la UnVinPeZi.ro, dacă nu sunt plătit pentru asta? Ar fi destule motive… Fiindcă, în ultimii 6 ani, am avut şansa să gust şi să învăţ despre vin cât alţii într-o viaţă… Fiindcă mă onorează alăturarea cu ceilalţi bloggeri din echipă… Fiindcă, dacă nu îmi place un vin, nu sunt obligat să scriu despre el… Fiindcă oamenii citesc cu interes ceea ce scriu, chiar dacă nu am „patalama de specialist” în domeniu.
Pentru cei curioşi, aş ilustra ce înseamnă azi UnVinPeZi.ro, lăsând puţin cifrele să vorbească: o echipă de 14 bloggeri pasionaţi de vin, 60 de furnizori de vinuri din România şi din toată lumea, cel puţin 500 de vinuri evaluate anual, peste 3.000 de etichete de vin listate în ultimii 6 ani (UnVinPeZi.ro şi VinoMetru.ro) şi circa 500.000 de sticle vândute, în total, de la lansarea proiectului. Suficient cât să impresioneze chiar şi pe cei mai sceptici.
Ca orice proiect aflat în centrul atenţiei, UnVinPeZi.ro a primit, cel puţin în România, destule critici. Ca să compensez cumva această (aparentă) nedreptate aş vrea să vă citez cuvintele unui englez, Michael Awin, manager la „Awin Barratt Siegel Wine Agencies”, un important actor pe piaţa de vin din UK. La finalul întâlnirii pe care am avut-o cu Michael la „London International Wine Fair”, după ce a urmărit prezentarea UnVinPeZi.ro, acesta a exclamat: „I am extremely impressed with your business model and web design. You are far ahead of most of the internet wine sales companies în the UK!”. Prin urmare, iată un contraargument solid pentru cei ce spun că românii nu sunt bine priviţi în Anglia!
PS: fotografiile sunt de la petrecerea privată organizată, la restaurantul AV8, pentru a marca 6 ani de la lansarea proiectului şi la care au fost invitaţi membrii „Clubului Pasionaţilor de Vin”, un club în care se pot înscrie, în baza unei cotizaţii, clienţii UnVinPeZi.ro şi VinoMetru.ro.