George Clooney s-a apucat de afaceri. A făcut deja 1 miliard de dolari
Celebrul actor George Clooney a devenit anul acesta subiectul ştirilor de business. Ştiţi de ce? Pentru o tranzacţie de 1 miliard de dolari. Clooney a creat, alături de Rande Gerber (soţul lui Cindy Crawford), o companie producătoare de tequila dintr-un capriciu personal: le place să bea o tequilla bună alături de prieteni. După 4 ani de la înfiinţare, cei doi au vândut brandul Casamigos companiei Diageo, la preţul de 1 miliard de dolari.
Totul a început atunci când Clooney şi Gerber au devenit vecini în Mexic şi, ca orice „mexican” care se respectă au început să aprecieze (şi să bea) din ce în ce mai multă tequilla. Apoi s-au întrebat „de ce nu producem propria noastră băutură?”
Gerber şi Clooney au petrecut multă vreme întâlnindu-se cu producători de tequilla şi au încercat 700 de mostre până când au găsit reţeta perfectă. Voiau să producă o tequilla de calitate, care să fie uşor de consumat şi care să nu lase urme adânci de mahmureală.
Iniţial, tequilla Casamigos (în traducere liberă „Casa prietenilor”) a fost realizată doar pentru consumul personal, dar când cei doi şi-au dat seama că le trebuie aproximativ 1.000 de sticle pe an, au decis că e cazul să-şi ia o licenţă de producţie.
Michael Meldman s-a alăturat echipei şi împreună au găsit un distribuitor în SUA. În 2013, au lansat pe piaţă tequilla Casamigos, dorindu-şi să păstreze produsul la preţuri accesibile, mai ales că nimeni nu gândise brandul Casamigos ca pe o afacere (niciunul dintre cei trei nu duce lipsă de bani, nu-i aşa?).
Casamigos a devenit una dintre mărcile de tequila cu cea mai rapidă creştere, dublându-şi volumul între 2014 şi 2015, aşa cum precizează publicaţiile de business internaţionale. Acum tequilla starurilor este vândută în 20 de ţări – inclusiv SUA, Canada, Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, Hong Kong, Spania, Italia, Peru, Republica Dominicană şi Jamaica – dar Gerber şi Clooney declară că încă gustă fiecare lot produs.
Recenziile de pe Distiller.com laudă Casamigos pentru calităţile sale. O sticlă de 750 mililitri de Casamigos poate costa până la 55 de dolari. Se pare că celebra tequilla i-a convins şi pe cei de la Diageo, aceştia au cumpărat brandul în această vară cu 1 miliard de dolari, însă Clooney şi Gerber încă au un cuvânt de spus în ceea ce priveşte produsul pe care l-au creat dintr-o joacă. Detalii pe casamigostequila.com