Ghidul Michelin şi „Robert Parker Wine Advocate” au fuzionat
Pe data de 5 iulie 2017, Lisa Perrotti-Brown, Master of Wine şi redactor-şef la „Robert Parker Wine Advocate” anunţa pe site-ul publicaţiei: „suntem foarte încântaţi să ne informăm cititorii că Michelin, brand-ul global din spatele renumitului ghid de restaurante, a achiziţionat, azi, 40% din RobertParker.com, cel mai citit site independent de vin, cu evaluări destinate consumatorilor”.
Pe site-ul RobertParker.com, pe lângă arhiva tuturor numerelor revistei „The Wine Advocate”, din 1992 şi până în prezent, pot fi găsite peste 300.000 de note originale de degustare de vinuri. De curând, pe acelaşi site, a fost dezvoltată şi o platformă care permite cititorilor să asocieze vinurile cu experienţe de tip „gourmet dining”.
„Asemănarea între valorile noastre de bază, integritatea şi rigoarea criticii – în cazul ambelor sisteme de evaluare, Parker şi Michelin – este mai mult decât evidentă. Fuziunea ghidului Michelin cu „Robert Parker Wine Advocate” va genera o sumă care va depăşi părţile componente”, mai scrie Lisa Perrotti-Brown.
Robert Parker, fondatorul celebrului sistem de evaluare a vinului care-i poartă numele, a subliniat, cu acest prilej: „De prea multă vreme, criticii au despărţit vinul şi mâncarea în două zone separate de expertiză, dar acum, acest blend de opinii imparţiale, independente şi inteligente va lucra atât în beneficiul amatorilor de vin cât şi al celor de gastronomie”.
La rândul său, Alexandre Taisne, CEO „Michelin’s Food and Travel Business” a declarat: „sper ca cititorii noştri să guste din plin această fericită asociere între cel mai renumit ghid de gastronomie şi cea mai citită revistă de vin”.