Global Wine & Spirits, un pionier al pieţei online de vinuri - LIFE.ro
Sari la conținut

Global Wine & Spirits, un pionier al pieţei online de vinuri

Global Wine & Spirits (GWS) este o platformă online, B2B, care aduce împreună companii producătoare de vin, băuturi spirtoase şi bere, din întreaga lume cu achizitori profesionişti. Pe platformă sunt listaţi peste 4000 de cumpărători, importatori, agenţi, distribuitori, en-grosişti, negocianţi şi retaileri.
Share this article

O platformă care îi aduce împreună pe comercianţii şi cumpărătorii de vinuri, bere şi băuturi spirtoase

Global Wine & Spirits (GWS) a luat fiinţă în anul 2000 ca o colaborare între compania canadiană Mediagrif (TSX: MDF) şi Monopolul de Stat pentru vinuri şi băuturi spirtoase – Société des Alcools du Québec (SAQ). Alianţa strategică dintre cele două entităţi vizează aducerea împreună a tehnologiei şi vinului, două lumi relativ diferite, într-un moment în care comerţul online a crescut semnificativ la nivel mondial. Spre deosebire de alte start-up-uri online din această perioadă, GWS este extrem de solidă, contribuind la creşterea exportului a mii de producători.

GWS este o platformă online, B2B, care aduce împreună companii producătoare de vin, băuturi spirtoase şi bere, din întreaga lume cu achizitori profesionişti. Pe platformă sunt listaţi peste 4000 de cumpărători, importatori, agenţi, distribuitori, en-grosişti, negocianţi şi retaileri.

Profilul de business al acestora variază de la mici importatori şi comercianţi cu amănuntul, la monopoluri de stat, până la marile linii aeriene şi marile companii de retail etc. Cumpărătorii sunt din întreaga lume, incluzând jucători din Asia, Europa, Statele Unite şi Canada. Majoritatea producătorilor sunt crame independente de dimensiuni mici şi medii, precum şi fabrici de bere şi băuturi spirtoase.

Modelul de business propus de GWS

Producătorii se pot înregistra ca membrii ai GWS, plătind o taxă anuală, care le permite să se logeze pe platformă în baza unei parole şi a unui username. Producătorii înregistraţi ca membrii ai GWS beneficiază de suportul consultanţilor GWS, pe toată perioada colaborării. GWS nu se implică direct în nicio tranzacţie, oferind astfel producătorilor şansa de a-şi stabili propria strategie.

Membrii GWS nu sunt comisionaţi suplimentar, deoarece tranzacţiile nu sunt încheiate direct pe platformă. Aceasta facilitează stabilirea de legături între jucătorii din industria vinului, berii şi a băuturilor spirtoase (producători şi cumpărători). Altfel spus, GWS funcţionează ca un site pentru dating: persoanele interacţionează aici, stabilesc legături, dar întâlnirea efectivă are loc în mediul offline.

Producătorii sunt în legătură directă cu potenţialii cumpărători, dispun de datele de contact ale acestora. În plus, îşi pot creşte vizibilitatea brandurilor lor, în rândul unei audienţe targetate. Prin urmare, producătorii de vin utilizează GWS ca o adevărată oportunitate de creştere a exporturilor la nivel mondial.

În timp ce producătorii plătesc o taxă anuală, serviciile GWS sunt oferite în mod gratuit achizitorilor profesionişti. În plus, toţi cumpărătorii sunt verificaţi corespunzător de echipa GWS, pentru o garanţie a faptului că toate documentele comerciale sunt în ordine.

Cumpărătorii utilizează serviciile GWS nu doar pentru a se conecta direct cu producătorii şi pentru a descoperi noi produse, ci şi pentru a-şi eficientiza căutarea şi selectarea de noi oferte. Imediat ce şi-au identificat cele mai bune oferte pentru nevoile lor, cumpărătorii îi pot contacta în mod direct pe producători, pentru obţinerea unor informaţii suplimentare, precum şi pentru solicitarea de mostre.

Instrumentele puse la dispoziţie de GWS

GWS pune la dispoziţia membrilor săi o serie de instrumente, în scopul de a-i ajuta să dezvolte relaţii comerciale la nivel internaţional. O parte din aceste instrumente includ:

Posibilitatea de a-şi lista ofertele şi produsele: producătorii îşi pot încărca pe platformă produsele şi ofertele limitate. Listarea produselor şi ofertelor de la vânzători este vizibilă, atât pentru cumpărătorii înregistraţi ca membrii GWS, cât şi pentru publicul larg. Producătorii sunt încurajaţi să-şi listeze cât mai des ofertele şi produsele, deoarece în această manieră îşi pot creşte vizibilitatea în rândul cumpărătorilor.

Catalogul GWS: un catalog cu toate produsele membrilor de pe GWS, care include o serie de specificaţii ale produselor, precum şi cu note de degustare ale vinului, informaţii de ordin tehnic şi imagini ale produsului. Catalogul este indexat de Google şi este accesibil membrilor GWS şi publicului larg. Producătorii pot utiliza GWS ca propriul catalog online, dacă doresc să trimită informaţii cumpărătorilor şi prospectanţilor.

Cererea de ofertă: acest instrument este benefic pentru cumpărători, deoarece aceştia pot identifica posibili producători, pot solicita informaţii despre produse, despre preţuri şi cantităţi. Este permisă arhivarea cererilor de oferte, astfel încât, producătorii pot vedea de la cine a venit solicitarea şi care sunt cerinţele potenţialilor cumpărători. În plus, instrumentul poate fi utilizat în mod eficient pentru prospectare.

Categoria de listare a producătorilor şi cumpărătorilor din domeniul vinului, berii şi băuturilor spirtoase: unde sunt listaţi peste 1000 de jucători.

Identificarea pieţelor de export

Una dintre deciziile, pe care producătorul de vin trebuie să o ia, este cea referitoare la piaţa de export, pe care să o ţintească. Fiecare piaţă este unică şi este necesară o abordare diferită de vânzare şi marketare. De exemplu, producătorii care doresc să exporte în Statele Unite, trebuie să ştie că piaţa operează pe un sistem de 3 niveluri şi că fiecare stat are propriile sale legi în ceea ce priveşte importurile şi vânzările de alcool. Producătorii ar trebui să analizeze ce doresc cumpărătorii, care sunt tendinţele, ce se vinde bine, cum arată peisajul competitiv. Toate aceste informaţii vor ajuta producătorii să ofere oferte pentru importatorii din anumite ţări.

Membrii GWS îi pot viza pe cumpărătorii din ţările în care ar dori să-şi vândă produsele. De asemenea, aceştia pot să urmărească cererile de ofertă ale cumpărătorilor din aceste ţări. Dacă un producător nu ştie ce piaţă să abordeze, în vederea exporturilor, GWS este locul unde acesta poate să identifice cele mai relevante informaţii despre o piaţă: începând de la preţuri, preferinţe ale cumpărătorilor etc. După culegerea acestor informaţii, producătorii pot să îşi stabilească o strategie de plasare a produselor destinate exportului.

Este important ca producătorii să îşi stabilească obiective realiste şi măsurabile chiar de la început, deoarece construirea relaţiilor de afaceri se face pe termen lung şi cu eforturi considerabile. Este important ca producătorii să aleagă în mod strategic piaţa de export. De exemplu, producătorii trebuie să cântărească, să analizeze şi să identifice cea mai profitabilă variantă de export, fie că că ne referim la pieţe din Uniunea Europeană, America sau China.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora