Povestea Dolce&Gabbana. Sau cum iubirea, pasiunea și dedicarea ajung ingredientele celei mai frumoase creații
În comparație cu alte business-uri din aria modei de lux, povestea Dolce&Gabbana este relativ nouă, dar poate la fel de importantă și interesantă ca celelalte. Lansat în 1985, brandul și-a făcut un uriaș debut pe scena modei și de atunci nu a pierdut nici un strop de popularitate.
Cu pasiunea lor pentru infuzarea culturii italiene în toate schițele lor, istoria Dolce & Gabbana include un stil unic care rezonează cu iubitorii de modă de pe tot globul. Iată cum sună povestea Dolce&Gabbana și istoria acestei case de modă.
Povestea Dolce&Gabbana de la început
Domenico Dolce s-a născut lângă Palermo, Sicilia, într-o familie care deținea o afacere de îmbrăcăminte. Domenico a lucrat pentru afacerea familiei încă din copilărie, învățând totul despre modă și cum să-i facă pe clienți fericiți.
Stefano Gabbana s-a născut la celălalt capăt al Italiei, lângă Milano. Prima lui dragoste a fost arta și a studiat grafica inițial. Mai târziu a apelat la noua sa pasiune, care era moda. Cei doi s-au întâlnit pentru prima dată când erau amândoi asistenți de designer la aceeași casă de modă. Au început să-și împărtășească unul altuia ideile și din vorbă în vorbă au început să creeze modele împreună. După scurt timp, au lansat brandul Dolce & Gabbana. Astfel că povestea Dolce&Gabbana a debutat cu primul spectacol pe podiumul de la Milano, în 1985.
Anii de început
Prima colecție Dolce & Gabbana a fost denumită ”femeia adevărată” și a reprezentat o reflectare exactă a muncii lor. Inspirată de femei adevărate și de moștenirea italiană a lui Domenico Dolce, a patra lor colecție a reprezentat momentul în care lumea modei a început cu adevărat să-i observe. Cei doi au spus că s-au inspirat din imaginile din cinematografia italiană din anii 1940 care au rămas o adevărată muză de-a lungul istoriei Dolce&Gabbana.
Povestea Dolce&Gabbana în anii ‘90
În anii 1990, istoria Dolce & Gabbana include o perioadă de creștere imensă. Au deschis primul lor magazin în Japonia. Dolce & Gabbana a început să-și exporte produsele în Statele Unite și a deschis primul showroom din America de Nord, în 1990. Prima linie de parfumuri a fost lansată în 1992, în același an în care Dolce & Gabbana a introdus o colecție pentru bărbați.
Colecțiile lor pentru femei erau încă puternic inspirate de imaginile din cinematografia anilor 1950. Hainele Dolce & Gabbana au fost văzute ca o alternativă fresh la modele serioase și sobre care predominau anii 1990. Reputația lor pentru îmbrăcămintea cu cristale încrustate, precum și liniile lor împodobite cu brelocuri au făcut marca o alegere populară pentru celebrități, mai ales la ceremoniile importante.
Povestea Dolce&Gabbana din 2000 până azi
Un parteneriat cu Madonna a alimentat popularitatea Dolce & Gabbana și mai mult la începutul anilor 2000. Brandul a primit numeroase premii și distincții în acest timp, iar Dolce și Gabbana au fost numiți chiar „Bărbații anului” de către revista GQ, în 2003 și cei mai buni designeri internaționali la Elle Style Awards, în 2004. Linia de produse a fost extinsă pentru a include accesorii, articole din piele și produse cosmetice.
Cel mai recent, Dolce & Gabbana a adăugat o linie încântătoare de electrocasnice mici.
Citește și: Dolce&Gabbana şi Smeg au lansat o colecţie de electrocasnice ce par obiecte de artă
De la modă la parfum până la aparate de bucătărie, istoria Dolce & Gabbana este foarte vastă. Au arătat că sunt vizionari cu putere de menținere.
Domenico Dolce și Steffano Gabbana rămân cunoscuți pentru stilul lor tradițional și seducătoar. Ambii cu gusturi diferite, s-au remarcat pentru un stil glamour, sexy și uneori excentric, cu nuanțe ce amintesc de Sophia Loren.
Gabbana și Dolce au fost un cuplu și și-au afișat deschis relația timp de mulți ani. După succesul lor inimaginabil, au locuit într-o vilă din secolul al XIX-lea din Milano și au deținut mai multe proprietăți pe Riviera Franceză.
După o relație de lungă durată, cei doi s-au despărțit în 2003, însă au rămas parteneri de afaceri și lucrează împreună și azi la D&G.
În martie 2015, Gabbana era pe locul 28 în topul celor mai bogați oameni din Italia, cu o valoare netă de aproximativ 1,56 miliarde de dolari, potrivit Forbes.