MoviesOscars
Cel mai bun film de Oscar în viziunea Irinei Margareta Nistor, a lui George Mihalcea și a lui Cătălin Anchidin
Cel mai bun film de Oscar, anul acesta este Green Book. Filmul „Bohemian Rhapsody” a adus cele mai multe statuete (patru), urmat de „Green Book”, „Roma”, „Black Panther”, cu câte trei.
Ramona Raduly
|Reading time: 4 mins
Cel mai bun film de Oscar, anul acesta este Green Book. Filmul „Bohemian Rhapsody” a adus cele mai multe statuete (patru), urmat de „Green Book”, „Roma”, „Black Panther”, cu câte trei.
Ramona Raduly
|Reading time: 4 mins
Share this article

În această noapte a avut loc marea gală de decernare a premiilor Oscar.

Înainte de cel mai important moment din industria cinematografică mondială, am stat la povești cu 3 oameni care se pricep la film. Irina Margareta Nistor spune că nu trebuie să fii de specialitate ca să-ți dai cu părerea despre ceva care îți place sau nu-ți place, însă noi, deși aveam preferații noștri în redacție, i-am lăsat totuși pe cei care au mai multă autoritate.

Așa că am vorbit cu Irina Margareta Nistor, cu George Mihalcea, realizatorul CineGuerrilla și cu Cătălin Anchidin,  om de PR în zona cinematografiei. Pe fiecare dintre ei i-am întrebat care e filmul lor preferat.

Însă nici una dintre previziuni nu s-a adeverit, marele câștigător fiind „Green Book”.

Irina Margareta Nistor, critic de film

Nu le-am văzut pe toate, sunt vreo două pe care nu le-am văzut pentru că nu le-a adus nimeni și nu le aveau nici măcar nemții, ceea ce mă necăjește, ca de fiecare dată. Însă, din ce am văzut, din cele importante, balansez foarte tare între „Bohemian Rhapsody” și „Roma”. Alfonso Cuaron inițial nu m-a cucerit inițial pentru că, de exemplu, Gravity, cel cu navele spațiale care mie mi s-a părut o escrocherie extraordinară – era ca și cum te-ai duce într-un parc de distracții și te plimbă și pe tine în chestiile alea – iar celălalt, Children of Men, cel în care joacă și Oana Pellea, e un SF de care sunt plictisită la maxim. Nu m-a cucerit el, m-a cucerit povestea lui foarte asemănătoare într-un fel cu a noastră, pentru perioada 1970. Dacă cineva ar face un film despre perioada aceea în România, probabil că ar fi o chestie în oglindă.

Pe de altă parte, mulți spun că e lung și că nu au avut entuziasmul și răbdarea necesară să-l vadă. E un film la care trebuie să fii atent, să te concentrezi, iar oamenii sunt  mai superficiali la văzutul filmului. Marea lui șansă a fost că făcându-l cu Netflix care e foarte la modă acum, toată lumea a putut să-l vadă.

Oricare dintre cele două ar lua, eu sunt mulțumită.

Mi-e foarte frică să nu ia Black Panther. Chiar citeam că este luna celor de culoare și sper să nu-i dea din cauza asta premiul pentru cel mai bun film. Să dea la desen animat, pot să mai ia câțiva actori, dar nu acest film. Cred că s-ar discredita teribil, mai ales că nu mai e atât de mare entuziasmul oamenilor de a viziona întreg spectacolul.

Rami Malek și Lucy Boynton în “Bohemian Rhapsody”

George Mihalcea, realizatorul emisiunii CineGuerrilla

Pentru că în ultima vreme m-am uitat mai mult la scurtmetraje – am fost în echipa care a făcut selecția pentru DaKino 2019 (7-10 martie) – n-am apucat să văd trei dintre cele opt filme nominalizate la premiile Oscar. Premii care – mă încăpățânez să repet – sunt premiile industriei de film americane, prin urmare nu recompensează neapărat cele mai valoroase filme apărute anul trecut, ci doar pe cele mai relevante pentru industria în sine. Mă bucur că printre cele opt filme sunt câteva comedii solide: Green Book, Vice și The Favourite. Green Book este excelent jucat, iar Vice este foarte bine construit ca satiră politică.

Favoritul meu este însă…The Favourite, al grecului Yorgos Lanthimos. Pe care nici nu l-am văzut încă, pentru că intră în cinematografe – acolo unde merită văzut – abia pe 22 februarie. Și este favoritul meu deși nu l-am văzut încă pentru că am suficientă încredere în tipul de cinema pe care-l practică regizorul care a făcut filme precum Dogtooth (2009), The Lobster (2015) sau The Killing of a Sacred Deer (2017). Au fost filme importante nu doar pentru industria de film, ci pentru estetica cinemaului modern contemporan în general.

Cătălin Anchidin, om de PR în cinematografie

O să încep prin a spune că nu am văzut toate filmele, unele dintre ele vor fi lansate pe marile ecrane de la noi, după ceremonia de la Hollywood.

Dar, pentru mine în acest moment, Oscarul pentru cel mai bun film ar trebui să meargă către regizorul mexican Alfonso Cuaron și a lui declarație de dragoste adresată cinematografiei: „Roma”.

Probabil cel mai personal film făcut vreodată de Alfonso Cuaron, care nu are legătură cu nimic din ce a făcut până acum.

„Roma”, un film impecabil din punct de vedere vizual, e poetic și profund.

Și da, i-aș da Oscarul, pentru cel mai bun rol feminin, Oliviei Colman pentru rolul din The Favourite.

Alfonso Cuarón și actrița Yalitza Aparicio (interpreta rolului Cleo) într-o imagine din filmul “Roma”

Marii căștigători ai premiilor Oscar 2019:

Cel mai bun film: „Green Book”

Cel mai bun regizor: Alfonso Cuaron („Roma”)

Cel mai bun actor în rol principal: Rami Malek („Bohemian Rhapsody”)

Cea mai bună actriţă în rol principal: Olivia Colman („The Favourite”)

Cel mai bun actor în rol secundar: Mahershala Ali („Green Book”)

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Regina King („If Beale Street Could Talk”)

Cel mai bun film străin: „Roma”

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Spider-Man: Into The Spider-Verse”

Cea mai bună scenografie: „Black Panther”

Cel mai bun scenariu adaptat: „BlacKkKlansman”

Cel mai bun scenariu original: „Green Book”

Cea mai bună imagine: „Roma

Cel mai bun montaj: „Bohemian Rhapsody

Cea mai bună coloană sonoră: „Black Panther”

Cel mai bun cântec original: „Shallow” (din filmul „A Star Is Born”)

Cel mai bun montaj de sunet: „Bohemian Rhapsody”

Cel mai bun mixaj de sunet: „Bohemian Rhapsody”

Cele mai bune efecte vizuale: „First Man”

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură: „Vice”

Cele mai bune costume: „Black Panther”

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Bao”

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: „Skin”

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Free Solo”

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Period. End of Sentence”.

MoviesOscars
Share this article