Căutare

Share this article

Pașii pentru a înființa o firmă în România nu sunt mulți, însă trebuie să fii cât mai organizat pentru a duce la bun sfârșit cât mai repede acest demers.

Varianta cea mai sigură ca să înțelegi ce ai de făcut este să mergi la Oficiul Registrului Comerțului. Acolo vei afla cu exactitate care sunt actele de care ai nevoie pentru a înființa o firmă. Dacă nu ai prea mult timp la dispoziție, poți încerca și varianta online: pe site-ul oficial al insituției – www.onrc.ro – gasești informații utile despre pașii pentru a înființa o firmă în România. La noi în țară cea mai întâlnită formă de firmă este SRL.

Care sunt pașii pentru a înființa o firmă în România:

Pasul 1. Trebuie să îți pui la punct dosarul pentru înființarea firmei

Ca să faci rost de actele necesare înființării unei firme ai două variante: fie mergi la Registrul Comerțului și le ceri de acolo, fie le descărci de pe site-ul acestei instituții – www.onrc.ro. Toate detaliile legate de actele necesare înființării unei firme le găsiți AICI.

“Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege, îndosariate (în dosar cu şină) şi numerotate, se depun de către solicitant la ORCT direct, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă”, este specificat pe onrc.ro.

Persoanele care au nevoie de ajutor pentru întocmirea dosarului pot primi consultanța contra cost. “Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal”, specifică aceeași sursă.

Pasul 2. Alege un nume pentru firma și depune cererea pentru rezervarea denumirii firmei

Trebuie să ai în calcul mai multe nume pentru firma ta, ca să nu ai surpriza că numele ales de tine a fost deja înregistrat de altcineva.  Poți merge cu această cerere de rezervare a numelui firmei ( completată cu mai multe variante de nume)  la Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sau poți face această acțiune online pe portal.onrc.ro.

Pentru a face asta, trebuie mai întâi să îți creezi un cont online și o semnătură electronică.

 Pasul 3: Trebuie să stabilești sediul social al firmei

Ca deținător de firmă, trebuie să ai un sediu unde tu și angajații tăi să vă desfășurați activitatea. Ca să folosești o clădire sau un apartament ca sediu social pentru firme, trebuie să dovedești dreptul de folosință asupra imobilului. Acest lucru se poate face prin contract de proprietate sau de închiriere, certificat de de comodat sau contract de leasing imobiliar.

De asemenea, trebuie să faci și o declarație pe propria răspundere că posesorul sau asociații vor respecta condițiile de folosire ale imobilului.

Trebuie să ai în vedere și faptul că dacă firma ta va avea sediul social într-un apartament, vei avea nevoie și de acordul vecinilor. Actele trebuie depuse în copie certificată de asociaţii firmei sau în copie legalizată.

Pasul 4: Redactarea şi depunerea actului constitutiv la Registrul Comerţului

În actul constitutiv se specifică cine sunt asociații (nume, prenume, cod numeric personal, locul și data naşterii, domiciliul şi cetăţenia), forma firmei (de exemplu, SRL), sediul social, domeniul de activitate și capitalul social. Trebuie să conțină și semnăturile în original ale asociaţilor companiei.

La 15 zile de la încheierea actului constitutiv, firma trebuie înmatriculată la Registrul Comerţului. În momentul înmatriculării ai nevoie de actul constitutiv și dovada că asociaţii şi-au adus contribuţiile şi capitalul social a fost depus.

Actul constitutiv reglementează și obligaţiile şi drepturile asociaţiilor şi administratorului, precum și modul de lichidare sau de dizolvare a societăţii comerciale şi felul în care asociații participă la pierderi şi beneficii.

Găsiți pe site-ul onrc.ro un model de act constitutiv (aici).

Pasul 5: Depunerea capitalului social

Capitalul social este de minim 200 de lei și poate fi depus la orice bancă, într-un cont deschis pe baza cererii de rezervare. Chitanța care dovedește că ai efectuat plata se depune la dosarul de înființare a firmei.

Pasul 6: Declarațiile pe propria răspundere

Dosarul nu este complet fără redactarea declarațiilor pe propria răspundere de către asociați și administratori. Aceste documente le puteți lua de la Biroul Comerțului. Le completați și le adăugați în dosarul de înființare a firmei.

Pasul 7. Depunerea dosarului, plata taxei de înregistre a firmei şi a tarifului de publicare în Monitorul Oficial.

Odată ce ai tot dosarul pus la punct, trebuie să îl depui la Registrul Comerțului, termenul de eliberare fiind de 3-4 zile.

 

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO