Agenția de publicitate Papaya Advertising, faimoasă pentru spoturi curajoase, a lansat astăzi campania anti-referendum “Stau acasă” cu un spot extrem de puternic inspirat de romanul Povestea Slujitoarei. Initulat “Copiii Referendumului”, spotul a avut în cateva ore câteva zeci de mii de vizualizări. El a fost distribuit în primele zeci de minute după publicare de toți activiștii importanți anti-referendum și pro-democrație, fiind clasificat drept dur, însă în acord cu gravitatea perioadei pe care o traversează România.
Am stat de vorbă foarte succinct cu fondatorul Papaya Advertising, publicitarul Robert Tiderle.
De unde aveți atâta curaj?
Avem copii.
Cât v-a luat sa produceți spotul? Câți oameni în echipă.
A fost filmat miercuri, după 2 săptămâni de pregătire. Foarte mulți oameni în echipă, cei mai mulți și-au oferit serviciile pro bono. Plus 36 de fetițe minunate, cu părinții lor inteligenți.
Cum îl veți distribui și în zona celor hotarăți să meargă sau a nehotărâților?
Încercăm. Discutăm cu mai multe stații TV, dar nu sunt foarte optimist. Deja avem câteva refuzuri, sunt zone media în care slugărnicia sau frica sunt mai importante. Sau ambele.
E campanie sociala Papaya sau e un client în spate? Cu alte cuvinte, cine a plătit producția?
O putem numi o campanie a societății civile. Nouă ne aparține ideea și producția, cu susținerea celor de la Declic și Accept, plus alte organizații din platforma Respect. Dar este important ca toți cei care au participat in partea de productie au lucrat pro bono.