Solar Impulse 2 – avionul cu propulsie solară încheie zborul său în jurul lumii
Penultima etapă a zborului în jurul lumii pe care l-a început avionul cu propulsive solară Solar Impulse 2 s-a încheiat o data cu aterizarea în siguranţă la Cairo, în Egipt, potrivit News.ro, care citează bbc.com.
Solar Impulse 2, un aparat cu propulsie solară care nu foloseşte niciun fel de combustibili fosili, a decolat din oraşul spaniol Sevilla, luni, la ora 04.20 GMT, şi a avut nevoie de puţin peste 48 de ore pentru a încheia această etapă, aterizând în Cairo, miercuri, la ora 07.10 GMT. Destinaţia finală este Abu Dhabi, oraşul din care avionul Solar Impulse 2 şi-a început călătoria în jurul lumii, pe 9 martie 2015.
La bordul avionului sunt cei doi iniţiatori ai acestui proiect care îşi propune să promoveze tehnologiile „curate”, fără impact asupra mediului, şi anume elveţienii Bertrand Piccard şi André Borschberg. Cei doi pilotează avionul Solar Impulse 2 în mod alternativ, schimbându-se la manşa aeronavei, în fiecare etapă programată în zborul său în jurul lumii.
Andre Borschberg a pilotat avionul pe durata etapei Sevilla-Cairo şi a zburat astfel pe deasupra Sfinxului şi piramidelor din Giza înainte de a ateriza la Cairo. Spre sfârşitul acestei etape, a fost pentru prima dată când nivelul indicat de bateriile avionului a coborât sub 30%, au precizat responsabilii misiunii. Tot el a doborât în luna iulie recordul mondial pentru cel mai lung zbor solitar şi fără realimentare, parcurgând distanţa dintre Japonia şi Hawaii, în 118 ore.
În etapa precedentă a zborului Solar Impulse 2 în jurul lumii, cea de-a 15-a, avionul a reuşit primul zbor deasupra Oceanului Atlantic realizat vreodată de un aparat care se deplasează cu ajutorul unor baterii ce înmagazinează energie solară.
Cântărind 1,5 tone dar având o anvergură la fel de amplă ca un Boeing 747, avionul Solar Impulse 2 se deplasează cu o viteză medie de 70 de kilometri pe oră. Aripile sale sunt acoperite cu peste 17.000 de celule fotovoltaice, care încarcă bateria pe timpul zilei. Avionul a fost construit pentru a-şi încheia turul în jurul Globului în mai multe etape, echivalentul a 500 de ore de zbor, cu scopul de a promova folosirea energiei regenerabile.