Tips&tricks pentru Black Friday. Cum să profiţi de reduceri maxime la cele mai bune produse
De câţiva ani, de când Black Friday a fost adoptat şi de comercianţii din România, sfârşitul lunii noiembrie a devenit foarte aşteptat şi la noi. E adevărat că la noi nu e o dată bătută în cuie, ca la americani, dar cui îi mai pasă de asta când vânează produse mult-dorite la preţuri mai prietenoase. Dar pentru că vorbim totuşi de cheltuieli, am pregătit câteva tips&tricks pentru Black Friday, mai ales că nu puţine au fost momentele în care cumpărătorii au semnalat preţuri mai mari decât în cazul altor campanii de reduceri.
Spuneam că în mod tradiţional, în SUA, Black Friday are loc în ziua de după a patra joi din luna noiembrie, când peste ocean este sărbătorită Ziua Recunoştinţei. Anul acesta marile reduceri vor avea loc de 26 noiembrie, însă în România data stabilită pentru a marca Black Friday este de data aceasta 12 noiembrie, cu 2 săptămâni mai devreme decât la americani. Sigur, nu e deloc improbabil ca comercianţii să pregătească 2 campanii de reduceri, aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi, când am avut Black Friday şi Black Weekend.
Oricum ar fi, e important să te pregăteşti nu doar cu economii pentru cumpărăturile vizate, ci şi cu câteva tips&tricks care să te ajute să găseşti cele mai bune produse la cele mai bune preţuri.
Nu cumpăra produse de care nu ai nevoie
Ştiu, pare uşor ciudat ca aceasta să fie prima recomandare de pe lista cu ponturi de Black Friday, dar trebuie să recunoşti că tentaţia de a cumpăra o mulţime de lucruri e mare şi, în destule cazuri, chiar nu ai nevoie de ele, oricât de ieftine ar fi.
Aşa că eu cred că e extrem de important ca înainte să înceapă Black Friday să îţi faci o listă cu lucruri care îţi sunt necesare şi să te ţii de ea. Nu e niciun câştig să iei un fond de ten la preţ redus dacă mai ai acasă un tub plin. Nici să cumperi o rochie de vară care s-ar putea să nu-ţi mai fie pe plac sau chiar să nu ţi se mai potrivească până se întoarce iar căldura pe la noi. Gândeşte-te la obiectele de care chiar ai mare nevoie şi urmăreşte-le pe acelea de Black Friday.
Urmăreşte preţurile produselor pe care ţi le doreşti
În România Black Friday s-a dovedit nu de puţine ori a nu fi la fel de ofertant ca în Statele Unite. Mai mult, au fost campanii de reduceri mai bune în alte perioade, iar de Black Friday preţurile au fost mai puţin ofertante decât în alte momente.
Tocmai de aceea nu e o idee bună să te laşi pradă impulsului de moment şi să te foloseşti de lista aceea de care spuneam mai sus. Decide care sunt produsele pe care ţi le doreşti, studiază preţurile de la mai mulţi comercianţi, notează-le undeva, ca să ai termen real de comparaţie şi apoi vezi dacă merită să le cumperi de Black Friday sau aştepţi o campanie de reduceri mai bună.
Citeşte şi: Cum ajungi să ai o afacere de succes în e-commerce? Teodora Șaguna a transformat pasiunea pentru rujurile bunicii într-o afacere cu cosmetice organice – LIFE.ro
Marchează produsele dorite ca favorite sau pune-le în coş
Nu e o surpriză că site-urile marilor magazine sunt asaltate, la propriu, de clienţi încă din primele secunde ale Black Friday şi paginile ajung să se încarce foarte greu sau deloc. În felul acesta scade considerabil şi şansa de a ajunge să cumperi produsul râvnit la un preţ foarte bun.
Sigur că există o soluţie şi pentru asta şi mă întorc, din nou, la lista aceea cu produsele dorite. Cele mai multe magazine online oferă posibilitatea de a-ţi păstra cumpărăturile în coş pentru mai multă vreme sau, dacă nu, să le poţi marca ca favorite. În felul acesta ai acces rapid la ele, iar în timp ce toată lumea se îmbulzeşte să caute produse cât mai ieftine, tu poţi deja să trimiţi comanda şi să te feliciţi pentru alegerile făcute.
Fă-ţi cont la magazinele vizate
Ştiu, te-ai săturat de conturi şi parole! Dar cel puţin în astfel de situaţii sunt mai mult decât bine-venite. Înainte de toate, abonaţii află mai devreme decât ceilalţi clienţi ofertele pregătite. Ba chiar unele dintre magazine le dau acestora acces mai devreme la produsele aflate în campania de reduceri, astfel că au şanse mult mai bune de a achiziţiona ceea ce îşi doresc. Nu-ţi spun ceva nou dacă te avertizez că cele mai bune oferte au un număr limitat de produse puse la vânzare, aşa-i?
Unde mai pui că dacă ai cont, ai şi toate datele salvate pentru livrare, aşa că nu o să te chinui atunci, când site-urile se încarcă cu dificultate, şi vei putea plasa comanda rapid.
Verifică magazinele de unde faci cumpărăturile
Dacă alegi oferte din locurile deja testate sau cunoscute, lucrurile sunt mult mai simple. Dar poţi găsi un produs la un preţ extrem de atrăgător şi pe site-uri de care nu ai mai auzit până atunci. Asta nu înseamnă, automat, că este o înşelătorie, dar e bine să verifici puţin înainte să plasezi comanda.
Primul lucru pe care îl ai de făcut este să verifici autenticitatea datelor: numele firmei din spatele magazinului online, datele de la Registrul Comerţului, cifrele de afaceri, sediul social şi punctele de lucru. Apoi poţi trece mai departe şi să vezi de când este site-ul activ, dacă există recenzii de la cumpărători şi, mai ales, dacă arată reale. Există şi site-uri care te ajută să verifici dacă magazinul respectiv este sau nu de încredere.
Verifică termenul de livrare
Firmele de curierat lucrează la foc continuu în astfel de perioade, dar nu reuşesc mereu să facă faţă cererii. Mai mult, sunt magazine care prezintă oferte extrem de bune, dar cu termene de livrare foarte mari. Ori, dacă tu aveai de gând să faci un cadou sau ai nevoie urgentă de acel produs, e foarte important să ştii că te poţi baza pe el. Una e să întârzie 2-3 zile pentru că sunt curierii foarte aglomeraţi şi alta e să-l primeşti peste 2 luni pentru că, de fapt, produsul nu era în stoc.