Transplant pentru jucării
Coada unei veveriţe de pluş înlocuieşte cu brio trompa elefantului. Aripile verzi ale dragonului pot foarte bine fi înotătoarele unui peşte. La fel, urechea unei pisici poate ţine locul urechii unui ursuleţ, iar piciorul unei broaşte poate deveni – cu un pic de imaginaţie – creasta verde a unui cocoş.
Vorbim, desigur, despre jucării de pluş şi despre o idee pe cât de jucăuşă, pe atât de motivantă.
„Transplant pentru jucării” este numele unei iniţiative puse în practică de Second Life Toys, o organizaţie caritabilă din Japonia. Mesajul acestei campanii atrage atenţia asupra lipsei de organe pentru transplanturile necesare, mai ales în rândul copiilor. De altfel, statisticile arată ca la acest capitol Japonia este una dintre ţările care se confruntă cu lipsa acută de donatori. Din 14.000 de pacienţi care necesită un transplant, abia 300 reuşesc să obţină un organ care le poate salva viaţa şi asta reprezintă abia 2% din nevoile pacienţilor.
Ideea de a dona jucării pentru a readuce la viaţă jucării stricate dar foarte îndrăgite reduce întregul şi anevoiosul proces de aşteptare a unui organ viabil la o joacă de copii. Şi, oricât de amuzante, ciudate sau „strâmbe” ar părea animalele de pluş salvate printr-un astfel de transplant, ele aduc bucurie unor copii care iubesc acele jucării. Paralela cu viaţa reală este, astfel, vizibilă atât pentru copii, cât şi pentru adulţii din jurul acestora.
Mecanismul acestei campanii, care se desfăşoară în Japonia, este foarte simplu. Copilul care are o jucărie pe care o doreşte reparată trimite o fotografie a jucăriei pentru ca organizaţia să evalueze starea de degradare. După ce primeşte confirmarea că jucăria a fost trecută pe lista de transplanturi poate expedia şi jucăria pentru transplant. După „operaţie” jucăria este trimisă înapoi copilului. Şi, dacă te numeri printre donatori, vei primi o scrisoare de mulţumire şi o fotografie cu zâmbetul copilului pe care l-ai făcut fericit.
Second Life Toys, alături de Green Ribbon Campaign (o asociaţie japoneză care activează în domeniul transplanturilor) speră ca această campanie să trezească conştiinţa cetăţenilor şi să mărească numărul de donatori înscrişi pe liste.
Mai multe detalii pe www.secondlife.toys
Transplant for Toys (video)