Utilizatorii sancţionează Uber pentru reacţia sa faţă de ordinul anti-refugiaţi al lui Trump
Social media a contribuit decisiv la crearea Uber şi tot ea este posibil să fie cea care să îngroape această afacere care se confruntă cu un val de dezabonări.
Deşi au existat întotdeauna voci care au criticat politicile Uber faţă de şoferi şi, în general, orientarea companiei către maximizarea profitului cu orice preţ, nici una nu a devenit cu adevărat vehementă. Acum însă o decizie neinspirată a companiei şi apropierea dintre CEO-ul Uber, Travis Kalanik, de Donald Trump, i-a determinat pe mii de utilizatori să îşi şteargă aplicaţia din meiul telefonului şi să şi prezinte dovada pe canalele de social media cu haştagul #DeleteUber.
Pe 27 ianuarie, printr-un ordin executiv, semnat de Donald Trump, s-a decis blocarea pe termen nedeterminat a primirii refugiaţilor sirieni în SUA. De asemenea, autorităţile americane nu vor mai emite vize pentru o perioadă de cel puţin 90 de zile pentru migranţii sau vizitatorii din şapte ţări musulmane – Iran, Irak, Libia, Somalia, Sudan, Siria şi Yemen.
În faţa acestei decizii arbitrare, asociaţia taximetriştilor din New York – NY Taxi Workers Alliance a decis să intre în grevă pentru o oră la cel mai mare aeroport newyorkez- John Fitzgerald Kennedy Airport.
Imediat apoi, Uber a anunţat pe platformele de social media că nu va creşte preţul pentru cursele din zonă ceea ce îi invita pe pasagerii rămaşi blocaţi pe aeroport să folosească serviciile companiei. Compania urma să piardă bani din această decizie pentru că şoferii Uber sunt atraşi de preţurile în creştere, ca urmare evită zonele unde câştigul este mai mic. Gestul a fost însă imediat interpretat ca o modalitate de a sparge greva şi ca pe o raliere la politica lui Trump privind refugiaţii şi emigranţii. Astfel, tot mai mulţi oameni au început să se dezaboneze, inclusiv nume celebre care au anunţat prin social media că renunţă la serviciile Uber.
Deşi compania concurentă a Uber, Lyft nu le-a interzis propriilor şoferi să preia din afluxul de pasageri de la JFK, faptul că nu a avut nicio comunicare pe această temă, ba mai mult, a anunţat că oferă unei organizaţii care se ocupă de refugiaţi 1 milion de dolari, a făcut-o să iasă câştigătoare din această situaţie.
Travis Kalanik, CEO-ul Uber a sesizat greşeala de comunicare. Nu era nici greu, pentru că a primit nenumărate mesaje de critică pe contul său de Facebook. Ca urmare, a dat dezminţiri explicând că nu au vrut să spargă greva, ci doar să îi ajute pe cei care chiar aveau nevoie să plece de pe aeroport şi s-a pronunţat împotriva ordinului lui Trump. De asemenea, a anunţat că oferă sprijin legal pentru şoferii Uber afectaţi de această decizie, în valoare de 3 milioane de dolari. Rămâne de văzut dacă banii pot cumpăra ceva din bunăvoinţa pierdută.