Avem telefoane inteligente, purtăm smart watch-uri, frigiderele ne „anunţă” ce mai avem de mâncare, avem maşini care se conduc singure, ochelari care ne spun unde ne aflăm, ne îmbrăcăm cu haine care ne iau pulsul şi suntem tot timpul conectaţi la Internet şi la reţelele de socializare.
Această viziune asupra viitorului „superconectat” a avut-o şi Keiichi Matsuda un producător de arte vizuale cu origini nipone. El propune un film despre o lume utopică interconectată şi vizualizată cu ajutorul tehnologiei Augmented Reality.
Sursa: aici
„HYPERREALITY”, filmul produs de japonez împreună cu un studio din Columbia arată viitorul în diferite situaţii de viaţă, într-o societate în care tehnologia este prezentă permanent în viaţa noastră. Producătorul prezintă o lume în care mixul între realitatea virtuală şi lumea reală este atât de puternic încât, de multe ori, nu se mai poate face diferenţa, iar Realitatea Virtuală devine o alternativă mai atrăgătoare.
Designerul vizual Keiichi Matsuda nu explorează doar latura tehnologică a vieţii conectată la tehnologie, ci şi latura umană de suprasaturare cu tehnologia, precum şi riscurile ei. Viaţă este privită că un joc în care orice problema poate fi rezolvat cu un reset sau un restart, iar personajul principal trăieşte sub stresul acumulării punctelor ca într-un joc video.
Adevărul este că Google, Samsung şi Sony au în momentul de faţă peste 50 de proiecte de dispozitive de tehnologii inteligente, precum lentile de contact „smart”, ochelari sau implanturi oculare cu microcip. Acest film utopic al lui Keiichi Matsuda este mai mult decât un concept futuristic… poate fi un concept apropiat de realitatea viitorului!