Maşinile electrice de la BMW sau cum să te distrezi pe baterii (1)
Şi pe bună dreptate! Nu e vorba doar de salvat balenele albastre, ci (până la urmă) de buzunarul propriu – e mult mai ieftin să te deplasezi cu o maşină electrică. Mai ales când chiar e vorba de maşini eco – nu de vreo namilă cu motor mare şi o mică baterie electrică acţionată de un motor de cuptor cu microunde pentru că aşa cere piaţa.
Cu ce ne-am distrat? BMW i3 şi i8. Da, ştim…i8.
Să fim sinceri, mai mult de i3 am vrea să stăm de vorbă.
Bine, bine… zicem cu i8-u! Păi ce-i de zis?! E la fel cum arată. Faruri laser, luneta din gorilla glass, caroserie din carbon şi aluminiu şi un coeficient aerodinamic de 0.26.
Sub capotă… mă rog, un fel de capotă, căci nu are balamale sau alte nebunii, tocmai ca să nu mai consumăm materiale: un tricilindric benzinar BMW Twin Power Turbo de 231 de cai şi un electric sincron de 131 de cai. Mai avem încă un motor electric pe punea spate, dar el funcţionează ca starter pentru motorul termic. Ce e drept, îţi dă puţin zvâc la pornire…nu că cei 362 de cai ar mai avea nevoie.
Motorul astă cu bujie are şi rol de generator – maşina devine uşor un perpetuum mobile. Adică… dacă mergi puţin cu cap, iei electricitate la pachet şi pentru acasă.
O masă totală de aproape o tonă jumăte, autonomie full electric de 37 de kilometri şi viteză maximă de 250 de la ora. Ce să vrei mai mult?!
Asta în cifre…
După ce te urci la volan, se schimbă treaba. De fapt, se schimbă de când vezi maşina. Nu te mai interesează că plafonul e din carbon reciclat, că îţi consumă doar 2,1 litri în 100 de kilometri. Nene, portierele alea ridicate şi modul în care arată i8-ul te fac să te simţi într-un fel anume.
Poziţie la volan joasă, un volan sport ca la carte, un scaun sport şi, dacă nu era o maşină electrică, mă şi gândeam cum e să concurez cu ea în cursa de la Le Mans. Şi toată joaca începe când o calci serios. Sună nene şi din motor şi din boxe şi din tot! Şi să te ţii nenică!
Bine, vorbim de un BMW, deci ai o gramada de sisteme de siguranţă. Pe toate!
Suspensia e destul de tare, deci e un bun tratament pentru pietrele la rinichi pe drumurile noastre. Poate dacă mergi pe autostradă să fie ceva mai îmbietor.
În schimb, prin oraş o să întorci toate privirile! Lumea se uită, se minunează, îţi face poze şi te filmează.
Dacă ai trece cu i8-ul pe lângă covorul roşu de la Oscar, cu siguranţă nu ar mai interesa pe nimeni actorii aia… până la urmă, filme s-au mai facut!
Citiţi continuarea articolului aici.