Chopard – o poveste despre ceasuri şi bijuterii, despre pasiune şi tradiţie
Sunt puţine afacerile care se bazează pe efortul, dedicarea şi experienţa unei familii, dar şi mai puţine cele care reuşesc să treacă dintr-o familie în alta şi să îşi păstreze nealterat spiritul de la care au pornit. Chopard este una dintre ele. Creatori de ceasuri şi bijuterii, membrii familiei Chopard au transmis mai departe rigoarea şi creativitatea proprie către familia Scheufele. Rezultatul acestei treceri a fost un brand actual, capabil să ofere încântare şi certitudine clienţilor săi.
Povestea Chopard începe cu mai bine de 150 de ani în urmă, când tânărul elveţian Louis-Ulysse Chopard, la numai 24 de ani îşi deschide propria afacere de producţie de ceasuri. Experienţa de făuritor de ceasuri o dobândise deja prin ucenicie, aşa că în 1860 intră pe drumul antreprenorialului, creând compania L.U.C., pe care a botezat-o după propriile iniţiale (însemn care se păstrează încă la anumite colecţii de ceasuri Chopard). Creaţiile sale erau extrem de precise şi foarte frumos decorate, astfel că în curând au ajuns cunoscute în întreaga Europă. Însuşi Ţarul Rusiei, Nicolae al II-lea se număra printre clienţi.
Fondatorul Chopard a murit în 1915, lăsând moştenire afacerea şi pasiunea pentru ceasuri fiului şi nepotului său. Cei doi au continuat producţia de ceasuri de buzunar, dar au adăugat în portofoliu producţia de ceasuri de mână pentru doamne, piese frumos decorate cu bijuterii. Cum Europa a fost cucerită de Art Deco la începutul secolului trecut, Chopard a adoptat rapid acest stil. Afacerea s-a dezvoltat tot mai multă, aşa că, în 1937 atelierul de producţie s-a mutat la Geneva.
În tot acest timp, în Germania, familia Scheufele îşi dezvolta propria afacere în domeniul ceasurilor şi al bijuteriilor, denumită Eszeha. Întemeietorul a fost Karl Scheufele I, care a învăţat meşteşugul creării de ceasuri de la o vârstă fragedă, pornind pe cont propriu în 1904. El a fost cel care a revoluţionat domeniul ceasurilor de buzunar, creând în ceasuri care se puteau purta la gât sau ca o brăţară. Şi familia Scheufele a îmbrăţişat Art Deco, unul dintre cele mai cunoscute modele ale sale în acest stil fiind ceasul pentru portofel.
Chopard la timpul prezent
La sfârşitul anilor 50, niciunul dintre membrii familiei Chopard nu manifesta vreun interes pentru afacere, aşa că nepotul fondatorului, Paul-Andre Chopard trebuia să găsească rapid o soluţie. Întâlnirea dintre Paul-Andre Chopard şi Karl Scheufele III a fost providenţială. Scheufele a achiziţionat afacerea Chopard şi a dus businessul în epoca modernă, păstrând eleganţa liniilor Art Deco şi Art Nouveau care i-a inspirat pe precursorii săi.
La acest moment, copiii lui Karl Scheufele III sunt implicaţi în creşterea brandului Chopard. Fiica sa, Caroline Gruosi-Scheufele este directorul artistic al companiei, ea fiind cea care a creat emblematicul clovn cu diamante, mascota companiei şi reprezentantul colecţiei Happy Diamonds. Fratele ei, Karl-Friedrich Scheufele, este cel care supraveghează producţia de ceasuri bărbăteşti.
Împreună, conduc o afacere în care 95% dintre componentele folosite sunt produse in-house şi care se foloseşte de 48 de meserii şi specializări. Chopard produce 80.000 de ceasuri şi 80.000 de bijuterii anual, pentru care utilizează 15 tone de aur şi 2 milioane de pietre preţioase, conform cu standardele industriei şi asigurându-se că drepturile omului sunt respectate în toate comunităţile care au de-a face cu afacerea sa.
Chopard şi-a deschis primul magazin propriu la Bucureşti
Începând cu jumătatea lunii iunie, clienţii din România au acces direct la calitatea şi frumuseţea produselor Chopard, prin intermediul magazinului monobrand pe care l-a deschis în exclusivitate în Băneasa Shopping City. Pe lângă colecţiile de ceasuri, bijuterii şi creaţii Haute Joaillerie, în magazinul Chopard din Bucureşti se găsesc şi accesorii precum genţi şi portofelele din piele naturală, ochelarii de soare şi instrumente de scris, create cu cea mai mare grijă şi cu aceeaşi meticulozitate precum bijuteriile şi ceasurile pentru care Chopard este renumit în întreaga lume.
Cei care vor vizita magazinul vor înţelege mai bine cum prin implicarea personală în toate nivelurile de design şi producţie a colecţiilor poţi obţine şi menţine succesul. Familia Scheufele acordă o importanţă majoră menţinerii esenţei brandului Chopard: „un devotament neclintit faţă de tranziţii şi know-how combinat cu o continua cercetare pentru inovaţii şi creativitate.”